Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy dyrektor przedszkola może odmówić udostępnienia tzw. diagnozy gotowości szkolnej dziecka jeżeli zwraca się o nią dyrektor szkoły do której obecnie uczęszcza dziecko do klasy pierwszej. Uczeń sprawia problemy wychowawcze, rodzice nie udostępnili diagnozy.
Na podstawie art. 155 PO w celu zapewnienia dziecku podczas pobytu w publicznej szkole odpowiedniej opieki oraz metod opiekuńczo-wychowawczych rodzic dziecka przekazuje dyrektorowi szkoły uznane przez niego za istotne dane o rozwoju psychofizycznym dziecka, w tym może (ale nie ma takiego obowiązku) przedłożyć diagnozę gotowości przedszkolnej. Jeśli rodzic takiego dokumentu nie przedłożył, jego przekazanie przez dyrektora przedszkola dyrektorowi szkoły nie mieści się w kręgu informacji przekazywanych na podstawie art. 33 ust. 3 PO odnośnie spełniania obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego, a w związku z tym jego przekazanie bez zgody rodzica stanowi naruszenie danych osobowych ucznia (art. 23 ust. 1 pkt 1 i 2 art. 26 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, Dz. U. z 2016 r.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy dopuszczalne jest, aby oddział klasy I do której uczęszcza uczeń z autyzmem i posiada nauczyciela wspomagającego realizował zajęcia na drugą zmianę?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W szkole podstawowej specjalnej dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz sprzężeniami mam troje uczniów w klasie II oraz jednego ucznia w klasie IV. Czy mogę utworzyć z tych dwóch oddziałów oddział łączony II–IV? Ta czwórka uczniów ma niepełnosprawność sprzężoną, w tym niepełnosprawność intelektualną w stopniu umiarkowanym.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dostałem odpowiedź na pytanie od Państwa, ale mam dodatkowe pytanie do tej kwestii: jeżeli szkoła posiada środki, stać ją na poniesienie takich kosztów, to czy może je wykorzystać? Szkoła posiada status szkoły publicznej prowadzonej przez stowarzyszenie. Poniżej przytaczam moje poprzednie pytanie wraz z odpowiedzią:
PYTANIE: "W nowej podstawie programowej napisane jest, iż uczniowie mogą wybrać zajęcia fakultatywne z wychowania fizycznego. Czy w ramach subwencji oświatowej można sfinansować te zajęcia w postać kosztów związanych z wynajęciem przewodnika, kosztów transportu, jeżeli np. zajęcia będą miały charakter turystyki górskiej?"
ODPOWIEDŹ: "ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 9 sierpnia 2011 r. w sprawie dopuszczalnych form realizacji obowiązkowych zajęć wychowania fizycznego:
§ 3. 1. Dyrektor szkoły przygotowuje propozycję zajęć do wyboru przez uczniów, uwzględniając:
1) potrzeby zdrowotne uczniów, ich zainteresowania oraz osiągnięcia w danym sporcie lub aktywności fizycznej;
2) uwarunkowania lokalne;
3) miejsce zamieszkania uczniów;
4) tradycje sportowe środowiska lub szkoły;
5) możliwości kadrowe.
W ramach subwencji oświatowej nie można opłacić przewodnika czy kosztów transportu. Zajęcia fakultatywne muszą być tak dobrane, aby szkołę stać było na ich organizację. Tego typu koszty mogą zostać pokryte przez np. gminne jednostki z zakresu sportu, profilaktyki, itp. w ramach projektów edukacyjnych lub przez sponsorów. Organ prowadzący również może pokryć tego typu koszty, jednak z własnych środków".
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W naszej szkole jest grupa nauczycieli, która ukończyła studia podyplomowe o kierunku"Terapia pedagogiczna z oligofrenopedagogiką". Czy uzyskane kwalifikacje według nowych przepisów uprawniają nauczycieli do pracy z dziećmi z Autyzmem, Zespołem Aspergera w szkole Podstawowej? Czy z takimi kwalifikacjami nauczyciel może pracować jako nauczyciel wspierający? Jak interpretować przepisy dotyczące zmian w kwalifikacjach do pracy z wyżej wymienionymi uczniami? Zdania są różne: jedni eksperci uważają, że kwalifikacje daje ukończona pedagogika specjalna, drudzy, że kwalifikacje dają ukończone kursy oligofrenopedagogiki, terapii pedagogicznej? Prosimy o odpowiedź i w miarę możliwości o podstawę prawną do zapytania.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie zadania należą do dyrektora szkoły w ramach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe