Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy dyrektor jest zobowiązany powołać wicedyrektorów na czas swojej kadencji, czy może tego dokonać tylko na rok szkolny?
Na podstawie art. 64 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2020 r., poz. 910, jeżeli w szkole utworzono stanowisko wicedyrektora, powierzenia tego stanowiska i odwołania z niego dokonuje dyrektor szkoły, po zasięgnięciu opinii organu prowadzącego, rady szkoły oraz rady pedagogicznej. Przepis ten, ani też inne regulacje ustawy PO, nie określają okresu powierzenia stanowiska wicedyrektora, w tym nie ma podstawy prawnej do twierdzenia, że powierzenie stanowiska wicedyrektora musi pokrywać się z okresem kadencji dyrektora. W konsekwencji to dyrektor decyduje, na jaki czas powoła wicedyrektora i może powołać go np. na jeden rok szkolny; okres ten powinien natomiast zostać wskazany organom opiniującym powierzenie funkcji wicedyrektora.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Do gimnazjum przychodzą uczniowie, którzy mają braki programowe sięgające kl. III szkoły podstawowej, nauczyciele pytają: "Jak realizować podstawę programową gimnazjum? Jak dostosowywać wymagania dla takiego ucznia i co z promocją, jeśli dziecko robi widoczne postępy, ale ciągle są one na poziomie podstaw szkoły podstawowej?"
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Dotyczy realizacji nowej pp w klasie I. W jaki sposób nauczyciel powinien rozpisywać realizację wyodrębnionych edukacji w kl.1 w przypadku ucznia nauczanego indywidualnie (bez możliwości uczestniczenia w zajęciach na terenie szkoły). Uczeń realizuje treści nowej pp w wymiarze jedynie 6 godz. tygodniowo. Jak więc rozliczyć pp zgodnie z siatką godzin w przypadku j. angielskiego, ed. muzycznej, informatycznej, wf itd (Rozporządzenie określa minimalna liczbę godzin koniecznych do realizacji w 3 letnim okresie nauki) Dziecko z pewnością objęte zostanie naucz. indywid. przez kolejne lata edukacji. Pozdrawiam
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy zajęcia z języka angielskiego w klasie 4 prowadzone z godzin dyrektorskich powinny być dokumentowane w dzienniku lekcyjnym, czy w dzienniku zajęć dodatkowych?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jakie dokumenty w zakresie nadzoru pedagogicznego obowiązują dyrektora szkoły niepublicznej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy na prowadzenie pracowni komputerowej w szkole należy mieć wykształcenie pedagogiczne oraz zarządzanie siecią?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe