Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy do niepublicznego ośrodka rehabilitacyjno-edukacyjno-wychowawczego może uczęszczać dziecko z niepełnosprawnością sprzężoną u którego jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim oraz od którego roku życia można przyjmować wychowanków do ww. placówki?
Zgodnie przepisami ogólnymi ośrodek przeznaczony jest, m.in. dla dzieci i młodzież z niepełnosprawnościami sprzężonymi, z których jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność intelektualna, posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.
Do ośrodków niepublicznych wychowankowie przyjmowani są na podstawie zasad rekrutacji określonych przez te ośrodki. W związku z tym, podstawą przyjęcia jest:
- wniosek złożony przez rodziców, do którego w zależności od formy uczestnictwa dołączono:
- orzeczenie poradni psychologiczno-pedagogicznej o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych;
- orzeczenie poradni psychologiczno-pedagogicznej o potrzebie kształcenia specjalnego;
- orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności wydane przez zespół do spraw orzekania o niepełnosprawności;
- decyzja dyrektora, szkoły podstawowej w obwodzie których wychowanek mieszka zezwalającą na realizację obowiązku szkolnego lub obowiązku nauki poza szkołą; decyzja wydawana jest na podstawie podania, które rodzice składają u dyrektora właściwej szkoły rejonowej.
W oparciu o złożone dokumenty, dyrektor ośrodka podejmuje decyzję o przyjęciu kandydata do grona wychowanków. Decyzja ma formę pisemną i stanowi podstawę wpisu wychowanka do rejestru wychowanków.
Dyrektor powiadamia o przyjęciu wychowanka do ośrodka oraz informuje o spełnianiu przez wychowanka, obowiązku szkolnego lub obowiązku nauki dyrektora szkoły podstawowej w obwodzie której wychowanek mieszka.
Jeżeli chodzi o wiek wychowanków, to zgodnie z zapisami rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie publicznych placówek oświatowo-wychowawczych, młodzieżowych ośrodków wychowawczych, młodzieżowych ośrodków socjoterapii, specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, specjalnych ośrodków wychowawczych, ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych oraz placówek zapewniających opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania (Dz. U. z 2017 r., poz. 1606 z późn. zm.) wychowankiem ośrodka może być osoba, która ma maksymalnie 25 lat.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy opieka nad uczniami biorącymi udział w dyskotece może zostać zaliczona w poczet realizacji tzw. godzin "karcianych"?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy szkoła podstawowa niepubliczna musi organizować zajęcia nauki pływania w klasach I-III? W jakim wymiarze?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem zatrudnionym na czas określony na czas pełnienia funkcji dyrektora -5 lat. Czy w czasie pełnienia 5-letniej kadencji mogę skorzystać z urlopu dla poratowania zdrowia?
- Od 1 września 2018 r. do naszej szkoły podstawowej do klasy IV będzie uczęszczał uczeń z zagranicy, pochodzenia polskiego.Uczeń ten nie uczył się j. angielskiego w Belgii. Co powinien zrobić dyrektor przyjmując takiego ucznia do szkoły. Czy od 1 września należy zorganizować dodatkowe indywidualne zajęcia z j. angielskiego w/w uczniowi?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinien wyglądać arkusz obserwacji sposobu wykorzystywania godzin "karcianych"?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Prawo oświatowe Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe