Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy do młodzieżowego ośrodka socjoterapii może zostać przyjęte dziecko z orzeczeniem o zagrożeniu niedostosowaniem społecznym? Dodatkowo dziecko zgodnie z diagnozą znajduje się na spektrum autyzmu (zespół Aspergera).
Do młodzieżowego ośrodka socjoterapii może zostać przyjęte dziecko z orzeczeniem o zagrożeniu niedostosowaniem społecznym.
Zgodnie z § 21 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 30 marca 2023 r. w sprawie niektórych publicznych placówek systemu oświaty (Dz. U. z 2023 r., poz. 651) młodzieżowe ośrodki socjoterapii są prowadzone dla dzieci i młodzieży, którzy:
1) z powodu zaburzeń rozwojowych, trudności w uczeniu się i zaburzeń w funkcjonowaniu społecznym są zagrożeni niedostosowaniem społecznym i wymagają stosowania specjalnej organizacji nauki, metod pracy, wychowania, pomocy psychologiczno-pedagogicznej i socjoterapii oraz
2) posiadają orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na zagrożenie niedostosowaniem społecznym.
Do zadań młodzieżowego ośrodka socjoterapii należy eliminowanie przejawów zaburzeń zachowania oraz przygotowanie wychowanków do samodzielnego, odpowiedzialnego i zgodnego z obowiązującymi normami społecznymi i prawnymi życia po opuszczeniu młodzieżowego ośrodka socjoterapii.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- 1) Czy nauczyciel może przydzielić zajęcia świetlicowe w planie nauczania przeznaczone dla uczniów dowożonych 2 godziny wynikajace z art. 42KN 2) Co należy rozumieć pod pojęciem zajęcia obowiązkowe. Czy rozumiemy przez nie zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze, kółka zainteresowań? 3) Czy gimnazja zaliczamy do szkół ponadpodstawowych?
- Dziękujemy za udzieloną odpowiedź odnośnie rezygnacji słuchacza ze szkoły dla dorosłych. Jednakże nadal mamy wątpliwości co do rezygnacji w szkole publicznej w której nie podpisujemy żadnych umów. Słuchaczy nie uczęszczających na zajęcia skreślamy decyzjami po zakończonym semestrze. A co z tymi, którzy sami odebrali dokumenty i zrezygnowali z dalszej nauki? Na jaki przepis prawa możemy się powołać?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie dotyczące daty podjęcia uchwały w sprawie ustalenia przez Radę Pedagogiczną sposobów wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego. 1) Do kiedy uchwała powinna być podjęta? Czy mogła być podjęta na radzie wrześniowej (do 15 września), czy musiała być podjęta na radzie sierpniowej?
2.Jak rozumieć ustalenie sposobów wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego, w tym sprawowanego nad szkołą przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny? Czy rada powinna ustalić te sposoby dla wyników nadzoru sprawowanego przez dyrektora szkoły, czy również kuratora oświaty? (Raport kuratora dotyczący wyników nadzoru liczy kilkadziesiąt stron).
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy wzory arkuszy i świadectw w roku szkolnym 2021/2022 są takie same jak w roku poprzednim, czy była w międzyczasie aktualizacja przepisów?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zbliża się koniec pierwszego okresu. W jednej z klas nauczyciel matematyki jest mocno skonfliktowany z jedną z uczennic. Próby mediacji wychowawcy i pedagoga zawiodły, stąd konieczna jest interwencja dyrektora. Po przeanalizowaniu sprawy doszedłem do wniosku, że najlepszym rozwiązaniem byłoby zabranie nauczycielowi klasy (3 godziny tygodniowo) i przydzielenie mu innej (również trzy godziny 3 godziny w tygodniu) - w związku z tym nauczyciel ma dalej taką samą liczbę godzin jak w arkuszu i umowie. Czy taka decyzja będzie zgodna z prawem?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe