Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy dla uczenia klasy IV, który posiada nauczanie indywidualne ze względu na niepełnosprawność sprzężoną- ruchową, niedowidzenie i intelektualna w stopniu lekkim podobnie jak w klasach młodszych prowadzi się dziennik nauczania indywidualnego, czy można dla niego założyć normalny dziennik szkolny. Czy takiego ucznia ocenia się stopniami cząstkowymi czy w formie opisowej?
Dziecko nauczane indywidualnie pozostaje uczniem konkretnej klasy – powinno więc być wpisane do klasowego dziennika lekcyjnego (z odpowiednią adnotacją o nauczaniu indywidualnym). Do tego dziennika wpisuje się tylko ustalone dla ucznia oceny klasyfikacji semestralnej oraz końcowo rocznej, wraz z oceną zachowania. Na co dzień – zgodnie z rozporządzeniem MEN w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji - w przypadku ucznia nauczanego indywidualnie należy prowadzić odrębny dziennik indywidualnego nauczania. W tym dzienniku – zgodnie z zawartymi w nim rubrykami – odnotowuje się min. frekwencję ucznia na zajęciach nauczania indywidualnego oraz oceny cząstkowe z bieżącego oceniania z poszczególnych przedmiotów.
Uczeń z niepełno sprawnościami sprzężonymi, z których jedna wynika z niepełnosprawności intelektualnej w stopniu lekkim realizuje podstawę programową kształcenia ogólnego przewidzianą dla szkoły ogólnodostępnej – oczywiście z dostosowaniem wymagań edukacyjnych zapisanych w Indywidualnym Programie Edukacyjno-Terapeutycznym (IPET). Oceniany jest zgodnie z przyjętym w placówce Szkolnym Systemem Ocenia (dawniej WSO).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jesteśmy zespołem szkolno-przedszkolnym (przedszkole i szkoła podstawowa). Od godziny 14.40 w przedszkolu zostaje 4 dzieci, a w szkole w świetlicy 10 uczniów. Organ prowadzący nie chce przyznać dodatkowych godzin w przedszkolu dla czwórki dzieci, co dla rodziców czynnych zawodowo jest poważnym problemem. Dzieci z przedszkola nie mogą zostać zapisane do świetlicy. Jaką formę organizacyjną zgodnie z prawem powinny przyjąć zajęcia opiekuńcze dla tej grupy, aby mogły nią być objęte na jednej godzinie zarówno dzieci z przedszkola jaki i uczniowie szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy program edukacyjny dla dzieci uzdolnionych matematycznie, opracowany i realizowany przez nauczyciela powinien być wpisany do szkolnego zestawu programów? Dziękuję.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy kwestia ustalenia ilości godzin danego przedmiotu na Kwalifikacyjnych Kursach Zawodowych leży w gestii dyrektora szkoły? Mam tu na myśli sytuację przydzielenia większej liczby godzin języka obcego zawodowego niż to wynika z minimum?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak prawidłowo nazwać zajęcia rewalidacyjne czy wpisujemy tak jak jest w orzeczeniu np. zajęcia z logopedą czy zgodnie z rozporządzeniem zajęcia korygujące wadę wymowy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel wychowawca odmawia wyjazdu na jednodniową wycieczkę szkolną podając złe samopoczucie lub opiekę nad chorym mężem jakie konsekwencje mogę wyciągnąć? Jak zareagować na celowe zwolnienie lekarskie przyniesione na dzień przed wyjazdem?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe