Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy dla uczenia klasy IV, który posiada nauczanie indywidualne ze względu na niepełnosprawność sprzężoną- ruchową, niedowidzenie i intelektualna w stopniu lekkim podobnie jak w klasach młodszych prowadzi się dziennik nauczania indywidualnego, czy można dla niego założyć normalny dziennik szkolny. Czy takiego ucznia ocenia się stopniami cząstkowymi czy w formie opisowej?
Dziecko nauczane indywidualnie pozostaje uczniem konkretnej klasy – powinno więc być wpisane do klasowego dziennika lekcyjnego (z odpowiednią adnotacją o nauczaniu indywidualnym). Do tego dziennika wpisuje się tylko ustalone dla ucznia oceny klasyfikacji semestralnej oraz końcowo rocznej, wraz z oceną zachowania. Na co dzień – zgodnie z rozporządzeniem MEN w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji - w przypadku ucznia nauczanego indywidualnie należy prowadzić odrębny dziennik indywidualnego nauczania. W tym dzienniku – zgodnie z zawartymi w nim rubrykami – odnotowuje się min. frekwencję ucznia na zajęciach nauczania indywidualnego oraz oceny cząstkowe z bieżącego oceniania z poszczególnych przedmiotów.
Uczeń z niepełno sprawnościami sprzężonymi, z których jedna wynika z niepełnosprawności intelektualnej w stopniu lekkim realizuje podstawę programową kształcenia ogólnego przewidzianą dla szkoły ogólnodostępnej – oczywiście z dostosowaniem wymagań edukacyjnych zapisanych w Indywidualnym Programie Edukacyjno-Terapeutycznym (IPET). Oceniany jest zgodnie z przyjętym w placówce Szkolnym Systemem Ocenia (dawniej WSO).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W naszej szkole środa 15 kwietnia po świętach była zaplanowana jako dzień wolny z dni dodatkowych. Czy w zaistniałej sytuacji zdalnego nauczania nadal możemy potraktować ten dzień jak dzień wolny od zajęć edukacyjnych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka zatrudniona na czas zastępstwa za innego pracownika zlożyła wniosek o wypłatę zasiłku na zagospodarowanie. Spełnia wszystkie inne warunki zapisane w KN, ale nie będzie mogła przepracować w szkole wymaganych trzech lat. Jaką decyzję winien podjąć dyrektor.?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Poprzednie pytanie: Jakie mają numery i symbole świadectwa dla klasy IV,V i VI oraz klas 1-3 w roku szkolnym 2016/17. Proszę o numer i wzór dla klasy 6?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W jakim rozporządzeniu można znaleźć informację o nowych ramowych planach nauczania dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu znacznym i umiarkowanym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy istnieje jakiś przepis, że w bursie należy stosować (wydawać) decyzje o skreśleniu z listy wychowanków w stosunku do tych którzy złamali regulamin z możliwością odwoływania się do kuratorium, czy może wystarczy rozwiązać z nimi umowę, którą podpisują rodzice lub pełnoletni wychowankowie na początku roku szkolnego. Wychowanek bursy nie ma obowiązku mieszkać w niej, w przeciwieństwie do obowiązku szkolnego i tu decyzje skreślania ucznia z listy moim zdaniem są uzasadnione.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe