Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy dla uczenia klasy IV, który posiada nauczanie indywidualne ze względu na niepełnosprawność sprzężoną- ruchową, niedowidzenie i intelektualna w stopniu lekkim podobnie jak w klasach młodszych prowadzi się dziennik nauczania indywidualnego, czy można dla niego założyć normalny dziennik szkolny. Czy takiego ucznia ocenia się stopniami cząstkowymi czy w formie opisowej?
Dziecko nauczane indywidualnie pozostaje uczniem konkretnej klasy – powinno więc być wpisane do klasowego dziennika lekcyjnego (z odpowiednią adnotacją o nauczaniu indywidualnym). Do tego dziennika wpisuje się tylko ustalone dla ucznia oceny klasyfikacji semestralnej oraz końcowo rocznej, wraz z oceną zachowania. Na co dzień – zgodnie z rozporządzeniem MEN w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji - w przypadku ucznia nauczanego indywidualnie należy prowadzić odrębny dziennik indywidualnego nauczania. W tym dzienniku – zgodnie z zawartymi w nim rubrykami – odnotowuje się min. frekwencję ucznia na zajęciach nauczania indywidualnego oraz oceny cząstkowe z bieżącego oceniania z poszczególnych przedmiotów.
Uczeń z niepełno sprawnościami sprzężonymi, z których jedna wynika z niepełnosprawności intelektualnej w stopniu lekkim realizuje podstawę programową kształcenia ogólnego przewidzianą dla szkoły ogólnodostępnej – oczywiście z dostosowaniem wymagań edukacyjnych zapisanych w Indywidualnym Programie Edukacyjno-Terapeutycznym (IPET). Oceniany jest zgodnie z przyjętym w placówce Szkolnym Systemem Ocenia (dawniej WSO).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Pytanie dotyczy ustawy z dnia 27 lipca 2012 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty (poz. 979 - dotacje dla szkół niepublicznych).
Jesteśmy szkołą średnią dla dorosłych i kształcimy uczniów w systemie zaocznym. W styczniu jest sesja egzaminacyjna, więc zajęć edukacyjnych nie ma. Czy będzie wówczas przysługiwała dotacja na ucznia?
Jeśli przyjmiemy ucznia w drodze przeniesienia z innej szkoły i będzie on zwolniony z zajęć (ocena przepisana), czy na takiego ucznia przysługuje dotacja?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy są jakieś zasady ustalenia wysokości i dokumentowania pobrania wynagrodzenia osoby prowadzącej niepubliczne przedszkole (dyrektor przedszkola)? Czy to wynagrodzenie jest opodatkowane? Jeśli tak, to w jaki sposób?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ogłoszone konkursy nie wyłoniły dyrektora szkoły - nie było kandydatów.
Czy, aby powierzyć dotychczasowemu dyrektorowi pełnienie funkcji przez rok, musi mieć ten dyrektor aktualną ocenę pracy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jeżeli uczeń uczęszczał na zajęcia WF w klasie pierwszej a w drugiej i trzeciej był zwolniony to powinien na świadectwie końcowym otrzymać ocenę z pierwszej klasy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zapisy do kl.I zgodnie z regulaminem zostały zakończone 31.03.2014r. Rodzic uważa, że nawet w sierpniu może przyjść i zapisać dziecko 6-letnie z drugiego półrocza do kl.I. Czy ma rację? Nadmieniam, że ilość zapisanych dzieci ma wpływ na ilość oddziałów,arkusz organizacyjny muszę przygotować do końca kwietnia.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe