Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Co zrobić jeśli podczas głosowania za przyjęciem Uchwały było po tyle samo głosów za, przeciw i wstrzymujących się. Obecnych na 7 osób było 6osób (gdyż jedna os. jest na L4) w tym był również głos przewodniczącego. Uchwała zostaje przyjęta czy odrzucona?
Przepis art.73 ust.1 ustawy Prawo oświatowe stanowi, iż uchwały rady pedagogicznej są podejmowane zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy jej członków. Powołany przepis ustanawia zasadę zwykłej większości głosów dla rozstrzygnięć podejmowanych w formie uchwał rady pedagogicznej. Oznacza to, że liczba głosów „za” powinna być większa niż głosów oddanych „przeciw”, głosy wstrzymujące są pomijane. Niezbędne kworum stanowi zawsze połowę członków rady, wobec czego w obecności mniejszej liczby osób rada nie jest władna podejmować żadnych rozstrzygnięć, nawet w zakresie jej kompetencji opiniodawczych. Zasady opisanej w ust.1 komentowanego artykułu ani w statucie, ani regulaminie rady zmienić nie wolno. Można natomiast regulować zasady głosowania i podejmowania rozstrzygnięć bardziej szczegółowo, np. poprzez zastrzeżenie, że w razie równej liczby głosów decyduje głos przewodniczącego rady.
W przedstawionej w pytaniu sytuacji uchwała nie została podjęta ( tyle samo głosów „za” i „przeciw”). Co zrobić? Można rozważyć wprowadzenie zasady głosowania, że w razie w razie równej liczby głosów decyduje głos przewodniczącego rady. Można także ponownie omówić projekt przedmiotowej uchwały i udzielić odpowiedzi na wszystkie związane z nim pytania i wątpliwości, i ponownie wnieść pod głosowanie rady.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe ( Dz. U. z 2017r. poz.59 z późn.zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dzień dobry. Moje pytanie dotyczy nadgodzin dyrektora.Ile nadgodzin może mieć dyrektor szkoly, którego pensum wynosi 10godz.tygodniowo?Organ prowadzący nie reguluje tej kwestii w regulaminie wynagradzania nauczycieli.Dziękuję za odpowiedż.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń kl. VI w opinii PPP ma zalecenie udział w zaj. wyrównawczych z matematyki. Czy mogą być to zaj. unijne? Dziękuję
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pan Minister w nowym rozporządzeniu w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 wskazał,że dyrektor szkoły musi ustalić z nauczycielami tygodniowy zakres materiału dla poszczególnych klas, uwzględniając m.in.: równomierne obciążenie ucznia zajęciami w danym dniu, zróżnicowanie tych zajęć czy możliwości psychofizyczne ucznia. Jak to zrobić w praktyce? Dużo dyrektorów ma z tym problem. Jedni kopiują dosłownie plan lekcji obowiązujący przed zawieszeniem zajęć, inni układają nowe plany. Czy jest w tym wszystkim jakiś złoty środek? Ile przeznaczyć tych godzin na poszczególne zajęcia w tygodniu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W 2019 r. zostałam wicedyrektorem, w tym roku zrezygnowałam z funkcji. Przed objęciem funkcji miałam 18 godzin dydaktycznych. Teraz dyrektor zaplanował mi 10 godzin. Czy miał do tego prawo czy musi mi dać tyle godzin (18) jak przed objęciem funkcji? Czy obliguje go do tego jakiś przepis?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pod koniec listopada do szkoły, do kl. V, została przyjęta uczennica z Ukrainy. Dziecko nie zna języka polskiego. Pomimo zorganizowanej pomocy nie jest w stanie w ciągu miesiąca nadrobić zaległości. Jak dokonać klasyfikacji śródrocznej uczennicy? Czy może być nieklasyfikowana?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe