Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Na jakiej podstawie można wydłużyć uczniowi niepełnosprawnemu w klasie integracyjnej w gimnazjum etap edukacyjny?
Dla uczniów niepełnosprawnych oraz uczniów szkół w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich można przedłużyć okres nauki na każdym etapie edukacyjnym o jeden rok, zwiększając proporcjonalnie wymiar godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych. Decyzję o przedłużeniu okresu nauki uczniowi niepełnosprawnemu podejmuje rada pedagogiczna, po uzyskaniu pozytywnej opinii zespołu, którego zadaniem jest planowanie i koordynowanie udzielania uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej, o którym mowa w przepisach w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, oraz zgody rodziców ucznia. Decyzję o przedłużeniu okresu nauki uczniowi szkoły w zakładzie poprawczym lub schronisku dla nieletnich podejmuje dyrektor szkoły, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej. Decyzje, o których mowa wyżej, podejmuje się nie później niż; 1) w przypadku szkoły podstawowej - do końca lutego danego roku szkolnego odpowiednio w klasie III i klasie VI; 2) w przypadku gimnazjum oraz szkoły ponadgimnazjalnej - do końca lutego w ostatnim roku nauki w gimnazjum lub szkole ponadgimnazjalnej. Przepisy rozporządzenia stosuje się począwszy od dnia 1 września 2012 r. w klasach I i IV szkoły podstawowej, klasie I gimnazjum, klasie I szkół ponadgimnazjalnych: zasadniczej szkoły zawodowej, liceum ogólnokształcącego, technikum, szkoły policealnej i szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi oraz w klasie wstępnej liceum ogólnokształcącego z oddziałami dwujęzycznymi. W pozostałych klasach szkół, do zakończenia danego etapu edukacyjnego, stosuje się przepisy rozporządzenia, o którym mowa w § 11, tj. rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 12 lutego 2002 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W Szkole Podstawowej Specjalnej funkcjonuje jeden oddział przedszkolny dla uczniów niepełnosprawnych w stopniu umiarkowanym lub znacznym. Czy w statucie szkoły można dokonać zapisu „Odział przedszkolny ma przerwę w zajęciach zgodnie z terminami przerw dla Szkoły Podstawowej Specjalnej ustalonymi przez dyrektora szkoły w porozumieniu z radą pedagogiczną i organem prowadzącym”? Nauczyciel zatrudniony w oddziale przedszkolnym ma umowę ze Szkołą podstawową.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy na pierwszej stronie arkusza ocen, w rubryce: "data i przyczyna opuszczenia szkoły" należy dokonywać wpisu, jeśli uczeń ukończył szkołę, podając jako przyczynę - ukończenie szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Obowiązek szkolny-księga ewidencja dzieci i młodzieży. Czy w księdze ewidencji wpisujemy dzieci zamieszkałe na stałe i czasowo w obwodzie danej szkoły czy tylko dzieci posiadające pobyt stały?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielowi, który rozpoczął staż na nauczyciela mianowanego, dyrektor szkoły przydzielił opiekuna. Współpraca nauczyciela stażysty z opiekunem nie przebiegała pomyślnie, dlatego ten zwrócił się o zmianę opiekuna stażu, uzasadniając swoją prośbę. Nadmieniam, iż współpraca ta, a właściwie jej brak, trwała tylko jedno półrocze. Czy dyrektor szkoły może zarządać od opiekuna stażu projektu oceny nauczyciela w trakcie stażu? Jeśli tak, to jaka jest podstawa prawna cząstkowej oceny w tym przypadku?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Na dzień 11.05.2010 r. jaki obowiązuje arkusz ocen dla ucznia szkoły podstawowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe