Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Bardzo proszę o poradę. W klasie 4 mam oddział integracyjny 4 dzieci z orzeczeniami.Przydzieliłam zajęcia rewalidacyjne zgodnie z orzeczeniami i wnioskami z wielospecjalistycznej oceny (dzieci badane 3 lata temu). Dzieci z afazją mają 3 rewalidacje : zaj. logopedyczne,z j. polskiego i matematyki (nauczyciele specjaliści:logopeda i oligofrenopedagog), słabosłyszący -3 rewalidacje: zaj.logopedyczne, z j. polskiego i matematyki(nauczyciele specjaliści: surdopedagog i oligofrenopedagog) oraz dziecko z niepełnosprawnością w stopniu lekkim, zespół dawna oraz obecnie stwierdzona cukrzyca I stopnia, ze względu na chorobę 5 godz. rewalidacji: zaj. logopedyczne, j. polskiego i matematyki (nauczyciele specjaliści:logopeda i oligofrenopedagog). Czy przydział tylu rewalidacji jest zgodny z przepisami prawa? Bardzo proszę o podstawę prawną?. Mam zgodę Organu Prowadzącego oraz zapis w IPE-cie.
Nie można stwierdzić prawidłowości organizacji zajęć rewalidacyjnych na podstawie zbyt ogólnej treści pytania, ponieważ każdy uczeń posiada indywidualne zalecenia w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego, a następnie na jego podstawie, po uwzględnieniu specyficznej sytuacji poszczególnych uczniów i wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania każdego ucznia, przydziela się każdemu z nich zajęcia rewalidacyjne i określa je w IPET odrębnie dla danego ucznia - § 5 pkt 1 i § 6 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (dz.U. z 2017 r., poz. 1578 ze zm.). Przydział rodzajów i liczby godzin zajęć rewalidacyjnych nie jest określony w obowiązujących przepisach (w tym w ww. rozporządzeniu) dla poszczególnych rodzajów niepełnosprawności właśnie z uwagi na bardzo zindywidualizowane potrzeby każdego ucznia z orzeczeniem. W razie wątpliwości, można zwrócić się do poradni, która wydała zalecenia, o informację czy przydziały zajęć podane w pytaniu należycie realizują konkretne zalecenia poradni.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w obecnej chwili w konkursie na dyrektora szkoły komisja, ogłaszając wyniki, powinna podać "ile do ilu" (6 do 3 lub 4 do 5) wygrał dany kandydat, czy wystarczy, jak powie, że "większością głosów..."?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W szkole nie funkcjonuje księga zastępstw. Jaka podstawa prawna wskazuje na jej założenie?
Czy związek zawodowy może wnioskować o założenie takiej księgi?
Czy w szkole powinien być regulamin przydzielania zastępstw za nieobecnych nauczycieli?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń posiadający orzeczenie do kształcenia specjalnego ma zagwarantowane przepisami 2 godziny rewalidacji (Rozporządzenie MEN w z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych). Jak należy potraktować dziecko z orzeczeniem uczęszczające do przedszkola? Czy także przyznaje się godziny na rewalidację indywidualną? Jeśli tak, to w jakim wymiarze, na podstawie jakich przepisów?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W zespole szkół dla młodzieży w uczą się w technikum uczniowie na podbudowie gimnazjum oraz na podbudowie szkoły podstawowej. Aktualnie obowiązują trzy rozporządzenia:
a) rozporządzenie MEN z 10.06.2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkole publicznej;
b) rozporządzenie MEN z dnia 3 grudnia 2017 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych;
c) rozporządzenie MEN z 22 lutego 2019 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych.
Rozumiem, że rozporządzenie z 2015 r. obowiązuje uczniów, którzy uczą się w technikum na podbudowie gimnazjum. Które rozporządzenie dotyczy uczniów, którzy uczą się w technikum na podbudowie szkoły podstawowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaka jest podstawa prawna uchwały w sprawie wyników rocznej klasyfikacji uczniów w roku szkolnym 2021/ 2022 oraz w sprawie: końcowej klasyfikacji uczniów klasy VIII?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe