Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
1. Uczeń nie uzyskał promocji do klasy programowo wyższej. Będzie powtarzał klasę w tym samym zawodzie i typie szkoły. Co należy zrobić/wpisać w dotychczas prowadzony arkuszu ocen? Czy należy założyć nowy? Jaka jest prowadzenia arkusza ocen w przypadku tej zmiany? 2. Uczeń nie uzyskał promocji do klasy programowo wyższej. Będzie powtarzał klasę w innym zawodzie, ale tym samym typie szkoły. Co należy zrobić/wpisać w dotychczas prowadzony arkuszu ocen? Czy należy założyć nowy? Jaka jest prowadzenia arkusza ocen w przypadku tej zmiany? 3. Uczeń nie uzyskał promocji do klasy programowo wyższej. Będzie powtarzał klasę w innym zawodzie i w innym typie szkoły. Co należy zrobić/wpisać w dotychczas prowadzony arkuszu ocen? Czy należy założyć nowy? Jaka jest prowadzenia arkusza ocen w przypadku tej zmiany?
Zgodnie z § 15 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 sierpnia 2014 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz. U. poz. 1170 z późn. zm.) szkoła prowadzi dla każdego ucznia albo słuchacza przez okres jego nauki w danej szkole arkusz ocen ucznia albo słuchacza.
Wpisów w arkuszu ocen ucznia albo słuchacza dokonuje się na podstawie danych zawartych odpowiednio w księdze uczniów, księdze słuchaczy, dzienniku lekcyjnym, protokołach egzaminów semestralnych, protokołach egzaminów klasyfikacyjnych i poprawkowych, protokołach sprawdzianów wiadomości i umiejętności, protokołach z prac komisji powołanej w celu ustalenia rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania, protokołach zebrań rady pedagogicznej, informacji o wyniku egzaminu gimnazjalnego albo o zwolnieniu z tego egzaminu przez dyrektora okręgowej komisji egzaminacyjnej, informacji o wyniku odpowiednio egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie, informacji o wyniku egzaminu zawodowego albo o zwolnieniu z tego egzaminu przez dyrektora okręgowej komisji egzaminacyjnej, a także innych dokumentach potwierdzających dane podlegające wpisowi. Nauczyciel wypełniający arkusz ocen ucznia albo słuchacza potwierdza podpisem zgodność wpisów z dokumentami, na podstawie których ich dokonano.
Dla ucznia, który powtarza klasę w tej samej szkole nie zakłada się kolejnego arkusza ocen. Nowy zakłada się w nowej szkole, jeśli uczeń zmienił szkołę.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczniowie drugiej klasy gimnazjum posiadają orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego oraz nauczania indywidualnego (upośledzenie umysłowe w stopniu umiarkowanym i znacznym). Organ prowadzący przyznał każdemu z nich po 10 godzin. Zajęcia prowadzą nauczyciele z kwalifikacjami - oligofrenopedagogika zgodnie z opracowanym programem IPET. Czy uczniowie ci powinni dodatkowo mieć 2 godziny zajęć rewalidacyjnych, zgodnie z rozporządzeniem MEN z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wyjaśnienie dotyczące dopuszczania do użytku szkolnego przez dyrektora szkoły programów nauczania i podręczników. Jesteśmy zespołem szkół (liceum, technikum i szkoła branżowa) i w roku szkolnym 2019/20 będziemy mieli klasy po gimnazjum i po szkole podstawowej. Czy nauczyciele powinni składać wnioski o dopuszczenie programu i podręcznika? Czy można wybrać różne podręczniki do przedmiotu czy powinien to być jeden dla wszystkich klas po gimnazjum i jeden dla klas po szkole podstawowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zgodnie z prawem stanowisko kierownika świetlicy powierza się nauczycielowi mianowanemu/dyplomowanemu. Czy istnieje szansa na powołanie na kierownika nauczyciela kontraktowego, który pracuje w świetlicy, posiada odpowiednie kompetencje i wyjątkowe umiejętności organizacyjne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem w trakcie oceny pracy. Czy opinia Rady Pedagogicznej w sprawie mojej oceny pracy jako dyrektora powinna być przeprowadzona w głosowaniu jawnym czy tajnym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy ulegają zmianie gilosze i świadectwa szkolne dla klasy III gimnazjum w roku szkolnym 2016/2017 (nie chodzi o wzór, tylko o papier na którym są drukowane). Wg Dz.U. z 18.01.2017r. poz.170 w sprawie świadectw, dyplomów i innych druków szkolnych w par. 20 ust.2 czytamy: " Świadectwa ukończenia gimnazjum są drukowane na papierze bez wybielacza optycznego, z umiejscowionym wielotonowym znakiem wodnym, z włóknami zabezpieczającymi aktywnymi w promieniowaniu UV, włóknami zabezpieczającymi widocznymi w świetle dziennym i o składzie chemicznym uniemożliwiającym usunięcie lub zmianę zapisów na dokumencie , zadrukowanym tłem giloszowym z irysem.......".
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe