Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
Zmiany w kształceniu zawodowym na II Forum Przemysłowym w Karpaczu – debata z udziałem wiceminister edukacji
– Szkoła powinna rozwijać wszelakie możliwe kompetencje, zarówno te społeczne jak i zawodowe – powiedziała w piątek wiceminister edukacji, spotykając się z samorządowcami i przedstawicielami przedsiębiorstw.
Teresa Wargocka Sekretarz Stanu w MEN wzięła udział w debacie pn. „Kształcenie zawodowe motorem rozwoju gospodarczego”. Panel dyskusyjny poświęcony zmianom w systemie kształcenia zawodowego odbył się w ramach II Forum Przemysłowego w Karpaczu.
W swoim wystąpieniu, wiceminister edukacji przedstawiała główne założenia przygotowanych przez MEN zmian w systemie kształcenia zawodowego. Podkreśliła także, że przede wszystkim przyczynią się one do silniejszego powiązania szkolnictwa z rynkiem pracy oraz jego lepszego postrzegania wśród młodych ludzi.
– Chcemy, aby szkoła zawodowa nie tylko dobrze przygotowała młodego człowieka do wykonywania zawodu, ale także nauczyła go, jak być odpowiedzialnym pracownikiem – podkreśliła Teresa Wargocka Sekretarz Stanu w MEN.
– Ważne jest, aby absolwent szkoły posiadał szerokie kompetencje przydatne w zakładzie pracy. Musi on wiedzieć czym jest dobra kultura pracy i odpowiedzialność – dodała.
Podczas dyskusji z udziałem wiceminister edukacji, uczestnicy próbowali również znaleźć odpowiedź na pytanie, jakie zmiany należy wprowadzić w system kształcenia zawodowego, aby realnie wpłynęły na sytuację gospodarczą. Dyskutowano także o tym, czy wprowadzenie dualnego systemu kształcenia jest obecnie najlepszym rozwiązaniem odpowiadającym potrzebom gospodarki oraz jaka w tym powinna być rola pracodawców.
W dyskusji swój punkt widzenia przedstawili również goście z zagranicy, m.in. Warwara Altunina, prorektor ds. naukowych z Kaliningradzkiego Uniwersytetu Technicznego i prof. Enzo Weber z niemieckiego Instytutu ds. Rynku Zatrudnienia i Poszukiwania Zawodowego.
W II Forum Przemysłowym w Karpaczu wzięło udział ponad 700 osób. Obecni byli przedsiębiorcy, przedstawiciele administracji państwowej i samorządowej, przedstawiciele mediów, instytutów badawczych i think-thanków oraz ekspertów, zarówno z Polski, jak i za granicy.
Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Data: 2016/12/12
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe