Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
Zmiana przepisów w zakresie świadectw, dyplomów państwowych i druków szkolnych
Nowy druk zaświadczenia dla absolwentów szkół ponadpodstawowych, którzy przystąpili do egzaminu maturalnego, określenie informacji o ocenie opisowej i możliwość zmiany przez dyrektora imienia i nazwiska ucznia w dokumentacji przebiegu nauczania na podstawie odpisu aktu urodzenia – to niektóre ze zmian wynikające z nowych przepisów w zakresie świadectw, dyplomów państwowych i druków szkolnych.
W ramach rozporządzenia wprowadzono także nowy odrębny wzór legitymacji dla uczniów szkół policealnych oraz słuchaczy szkól dla dorosłych, aby skreślony z listy uczeń lub słuchacz nie mógł korzystać z ulg ustawowych przy przejazdach środkami publicznego transportu zbiorowego kolejowego lub autobusowego. Zmiana we wzorze dotyczy zwiększenia liczby pól przeznaczonych na umieszczenie daty ważności legitymacji i pieczęci urzędowej szkoły.
W załączniku nr 1 do rozporządzenia określono zasady umieszczania na świadectwie szkolnym promocyjnym i na świadectwie ukończenia szkoły, w której jest nauczany język mniejszości narodowej, mniejszości etnicznej lub język regionalny nazw zajęć edukacyjnych z języka mniejszości narodowej lub etnicznej, języka regionalnego oraz z własnej historii i kultury mniejszości lub społeczności posługującej się językiem regionalnym, a także z geografii państwa, z którego obszarem kulturowym utożsamia się mniejszość narodowa.
Uregulowano również sposób wpisywania ocen klasyfikacyjnych z religii i etyki. Proponowane rozwiązanie zakłada trzy możliwości.
Na świadectwach promocyjnych i świadectwach ukończenia szkoły wpisuje się:
– poziomą kreskę, jeżeli uczeń nie uczęszczał ani na religię, ani na etykę,
– ocenę z religii albo etyki (bez wskazywania, z jakich zajęć jest to ocena), jeżeli uczeń uczęszczał na jedne z tych zajęć,
– dwie oceny, gdy uczeń uczęszczał na zajęcia zarówno z etyki, jak i religii.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia, z wyjątkiem zapisów dotyczących religii i etyki, które będą obowiązywać od 1 września 2016 r.
Data: 2016/06/03
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe