Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
Zintegrowany System Kwalifikacji – rozmowy z przedstawicielami Ministerstwa Edukacji i Nauki Macedonii.
Minister Anna Zalewska spotkała się dziś, 29 maja br., z przedstawicielami Ministerstwa Edukacji i Nauki Macedonii, którzy realizują w naszym kraju wizytę studyjną poświęconą wdrażaniu Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji.
Celem wizyty urzędników z Macedonii jest poznanie polskich doświadczeń we wdrażaniu Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji.
Projekt rozwijania i wdrażania Krajowej Ramy Kwalifikacji w Macedonii realizuje Instytut Badań Edukacyjnych. Celem programu jest wspieranie instytucji publicznych oraz przyczynianie się do rozwoju nowoczesnej administracji w państwach objętych programami finansowanymi przez Komisję Europejską.
W ramach programu typu Twinning beneficjentami projektów bliźniaczych są między innymi państwa kandydujące do Unii Europejskiej, w tym Republika Macedonii.
Tym samym eksperci z Instytutu Badań Edukacyjnych, Ministerstwa Edukacji Narodowej z Polski oraz liczna grupa ekspertów międzynarodowych z Włoch, Francji, Czech, Irlandii, Holandii i Austrii będą wspólnie wspierali Ministerstwo Edukacji i Nauki w Skopje w procesie dostosowywania elementów systemu kwalifikacji do wymogów Europejskiej Ramy Kwalifikacji.
Zgodnie z założeniami praca w ramach projektu skoncentrowana jest na uaktualnianiu istniejących regulacji prawnych tak, aby były one spójne z założeniami europejskiego systemu kwalifikacji. Projekt zakłada również wsparcie przy opisywaniu istniejących kwalifikacji formalnych, opisywaniu nowych, a także ocenie zapotrzebowania na kwalifikacje w odniesieniu do potrzeb macedońskiego rynku pracy, wsparciu w procesie dialogu z wybranymi interesariuszami macedońskiego systemu kwalifikacji oraz w procesie referencyjnym.
Zintegrowany System Kwalifikacji to system, który pozwala porównywać kwalifikacje nadawane w systemach oświaty i szkolnictwa wyższego, ale także przez stowarzyszenia i organizacje branżowe, działające na podstawie różnych przepisów. ZSK stoi na straży jakości dyplomów i certyfikatów. I co ważne, potwierdzenie posiadanej wiedzy i umiejętności jest uznawane praktycznie w całej Europie.
Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Data: 2017/05/29
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe