Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
Zapotrzebowanie na kształcenie na kierunkach nauczycielskich – badanie OPI PIB na zlecenie MEiN
W ramach rozpoczynającego się projektu badawczego naukowcy z OPI PIB pragną ustalić, jakie kierunki kształcenia nauczycieli przedmiotów zawodowych i praktycznej nauki zawodu są i będą potrzebne w perspektywie najbliższych 5 i 10 lat. Przyjrzą się oni sytuacji kadrowej szkół oraz wyzwaniom w rekrutacji nowych nauczycieli. Badacze przeanalizują również opinie na temat kształcenia kadr nauczycielskich oraz kompetencji i kwalifikacji osób, które rozpoczynają karierę zawodową. Eksperci OPI PIB zbadają także motywy, którymi kierowały się osoby wybierające zawód nauczyciela, przyjrzą się ich doświadczeniom w pracy oraz dokonają analizy przyczyn rezygnacji z tej ścieżki zawodowej. Warto dodać, że jako kontekst badania naukowcy wybrali kierunki rozwoju województw i kraju – kluczowe i perspektywiczne branże gospodarki oraz zawody, na które popyt na regionalnych rynkach pracy jest i będzie największy.
Dotychczas zespół Laboratorium Analiz Statystycznych w Ośrodku Przetwarzania Informacji – Państwowym Instytucie Badawczym analizował dane dotyczące zapotrzebowania na nauczycieli kształcenia zawodowego, które pojawiły się w pierwszym półroczu 2021 roku.
Naukowcy OPI PIB przyjrzeli się ofertom pracy w tym zawodzie oraz dokumentom strategicznym województw i wskazanym w nich kierunkom rozwoju społeczno-gospodarczego, wyzwaniom i regionalnym specjalizacjom. W najbliższych miesiącach natomiast badacze będą prowadzić rozmowy z ekspertami – osobami posiadającymi największą wiedzę w obszarze kształcenia zawodowego.
Do udziału w wywiadach zaproszeni zostaną przedstawiciele kuratoriów oświaty, placówek doskonalenia nauczycieli oraz innych instytucji o zasięgu regionalnym, które są blisko związane z obszarem kształcenia zawodowego. Obecni i byli nauczyciele zostaną poproszeni o podzielenie się swoim doświadczeniem i opiniami w trakcie wywiadów grupowych. Naukowcy OPI PIB zorganizują również panele eksperckie, do udziału w których zaproszą przedstawicieli Sektorowych Rad ds. Kompetencji – ekspertów reprezentujących różne środowiska i branże, którzy zostaną poproszeni o dyskusję nad wynikami badania i fachowy komentarz.
Badanie terenowe, w tym rekrutację ekspertów oraz realizację wywiadów, prowadzi na zlecenie Ośrodka Przetwarzania Informacji – Państwowego Instytutu Badawczego konsorcjum firm Flow Nauka Sp. z o.o. oraz Flow Devs Sp. z o.o.
Data: 2021/07/13
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe