Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
XII Polsko-Hiszpańskie konsultacje międzyrządowe z udziałem wiceministra edukacji
Maciej Kopeć Podsekretarz Stanu w MEN w czwartek, 30 czerwca br. wziął udział w XII polsko-hiszpańskich konsultacjach międzyrządowych w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
Wiceminister edukacji spotkał się z Panem Marcial Marin Hellin Sekretarzem Stanu ds. Edukacji w Ministerstwie Edukacji, Kultury i Sportu Hiszpanii.
Podczas spotkania obie strony przybliżyły kierunki reform krajowych systemów oświaty, w tym w szczególności w zakresie wprowadzenia nowoczesnych technologii komunikacyjnych, kształcenia zawodowego i znajomości języków obcych. Podkreślono znaczenie szerokich konsultacji społecznych przy wprowadzaniu zmian systemowych oraz kluczową rolę rodziców, nauczycieli i organów prowadzących dla bieżącego funkcjonowania szkoły. Podniesiono również kwestię kształcenia dwujęzycznego w ramach polskiego i hiszpańskiego systemu oświaty.
Odnosząc się do 25-letniej tradycji funkcjonowania oddziałów dwujęzycznych w języku hiszpańskim w Polsce, minister M. Marin Hellin potwierdził dalsze zaangażowanie strony hiszpańskiej na rzecz wspierania upowszechniania znajomości języka hiszpańskiego w Polsce. Z kolei wiceminister edukacji Maciej Kopeć przedstawił wpływ obecnie wdrażanej reformy na rozwój oddziałów dwujęzycznych.
Maciej Kopeć Podsekretarz Stanu w MEN poinformował także o zainteresowaniu wprowadzeniem nauczania języka polskiego do szkół funkcjonujących w systemie oświaty Hiszpanii w kontekście przebywających w tym kraju obywateli polskich i polskiego pochodzenia wraz z dziećmi. Minister M. Marin Hellin zadeklarował poparcie hiszpańskiego Ministerstwa Edukacji, Kultury i Sportu dla działań prowadzących do utworzenia takiej oferty w miejscach zamieszkania liczniejszych grup Polaków.
Obie strony uzgodniły podjęcie współpracy ministerstw edukacji na rzecz wprowadzania nauczania języka polskiego w szkołach funkcjonujących w ramach hiszpańskiego systemu oświaty.
Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Data: 2017/06/30
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe