Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
Wyjątkowa lekcja historii w Pałacu Prezydenckim
W spotkaniu zorganizowanym w 153. rocznicę wybuchu Powstania Styczniowego wziął udział wiceminister edukacji Maciej Kopeć.
Wyjątkowej lekcji wysłuchali uczniowie z liceów im. Romualda Traugutta z Warszawy i Zgierza.
– Ta lekcja jest lekcją historii, ale zwracamy się do przeszłości, by zastanowić się nad teraźniejszością. Ponieważ według głębokiego przekonania Pana Prezydenta odbudowa wspólnoty musi wynikać z wiedzy o naszej przeszłości. Powinniśmy wracać do przeszłości, by odkrywać naszą tożsamość, a tym samym wiedzieć, jakie są nasze korzenie, by kształtować swoją przyszłość. Przyszłość wspólnoty wynika więc z jej historii – podkreślił minister w Kancelarii Prezydenta Wojciech Kolarski.
Powstanie styczniowe rozpoczęło się 22 stycznia 1863 r. Powstańcy zaatakowali rosyjskie garnizony w Królestwie Polskim. W trwających ponad 1,5 roku walkach o charakterze rozproszonej akcji partyzanckiej wzięło udział co najmniej 150 tys. powstańców.
– Sprawa nauczania historii i przywrócenie właściwej rangi tego przedmiotu jest jednym z priorytetów Ministerstwa Edukacji Narodowej – powiedział w trakcie spotkania wiceminister edukacji Maciej Kopeć.
Prof. Janusz Odziemkowski tłumaczył uczniom, że wśród przyczyn wybuchu Powstania styczniowego był głównie fakt, że do głosu doszło pokolenie, które nie widziało klęski powstańczej. – Ale było wychowane na legendzie napoleońskiej, legendzie zwycięstw powstania listopadowego – opowiadał.
Departament Informacji i Promocji
Ministerstw Edukacji Narodowej
Data: 2016/01/22
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe