Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
Wydawanie orzeczeń i opinii – projekt w konsultacjach
Projekt rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie wydawania orzeczeń i opinii przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych został skierowany do uzgodnień międzyresortowych i konsultacji społecznych.
Projektowane rozporządzenie zastąpi obowiązujące rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 września 2008 r. w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych (Dz. U. Nr 173, poz. 1072).
W projekcie określono m.in. kryteria wskazywania przez kuratora oświaty przy poradni uprawnionych do wydawania orzeczeń i opinii dla dzieci i młodzieży niewidomych, słabowidzących, niesłyszących i słabosłyszących oraz z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera.
W diagnozie będącej podstawą do wydania orzeczenia lub opinii wskazano jako konieczne uwzględnianie:
- informacji dotyczących funkcjonowania ucznia w przedszkolu, szkole lub placówce oraz wpływu środowiska nauczania i wychowania na to funkcjonowania
- odmienności językowej i kulturowej dzieci i młodzieży należących do mniejszości kulturowych i etnicznych, które nie znają języka polskiego albo znają go na poziomie niewystarczającym do korzystania z nauki.
Wskazano termin wydania przez zespół orzekający orzeczenia i opinii, a także możliwości udziału w posiedzeniu zespołu orzekającego, z głosem doradczym, innych osób, które mogą dostarczyć zespołowi dodatkowych informacji o potrzebach rozwojowych i edukacyjnych dziecka, ucznia lub uczestnika zajęć rewalidacyjno-wychowawczych.
Zaproponowano także zwiększenie kompetencji zespołów orzekających w zakresie podejmowania decyzji dotyczących potrzeby objęcia ucznia indywidualnym rocznym przygotowaniem przedszkolnym lub indywidualnym nauczaniem, z uwzględnieniem informacji zawartych w zaświadczeniu wydanym przez lekarza.
Uzupełnione zostały również wzory orzeczeń oraz określony został wzór opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
Treść projektu dostępna jest na stronie Rządowego Centrum Legislacji.
Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Data: 2017/07/05
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe