Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
Wstępne informacje o wynikach egzaminu ósmoklasisty 2021
W tym roku egzamin ósmoklasisty został przeprowadzony od 25 do 27 maja 2021 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do niego w pierwszym terminie, napisali egzamin od 16 do 18 czerwca br.
Egzamin ósmoklasisty jest przeprowadzany w formie pisemnej. Każdy ósmoklasista przystąpił do egzaminu z trzech przedmiotów obowiązkowych, tj.: języka polskiego, matematyki i języka obcego nowożytnego.
Do egzaminu ósmoklasisty przystąpili:
- uczniowie VIII klasy szkoły podstawowej,
- uczniowie szkół artystycznych realizujących kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej – w klasie, której zakres nauczania odpowiada klasie VIII szkoły podstawowej.
Do egzaminu w maju przystąpiło ok. 357 100 uczniów, w tym:
ok. 342 800 uczniów rozwiązywało zadania w arkuszach w wersji standardowej,
ok. 14 300 uczniów rozwiązywało zadania w arkuszach w formach dostosowanych.
Do egzaminu z każdego przedmiotu w czerwcu przystąpiło po ok. 1200 uczniów.
Z egzaminu z języka polskiego ósmoklasiści uzyskali średnio 60 proc. punktów możliwych do zdobycia, z matematyki – 47 proc., z języka angielskiego – 66 proc., z języka niemieckiego – 49 proc.
Z języka polskiego najwyższe wyniki uzyskało 9733 uczniów (2,8 proc.), matematyki – 25 678 uczniów (7,5 proc.), języka angielskiego – 109 903 uczniów (32,8 proc.), języka niemieckiego – 1163 uczniów (12,4 proc).
4101 uczniów uzyskało ze wszystkich egzaminów od 90 do 100 proc. punktów możliwych do zdobycia.
Do przeprowadzenia egzaminu ósmoklasisty w maju przygotowano: 121 różnego rodzaju arkuszy i 24 płyty do arkuszy z języków obcych.
Uczniowie rozwiązali zadania w prawie 1 071 000 arkuszy. Rozwiązania zadań otwartych zostały sprawdzone przez 12 673 wykwalifikowanych egzaminatorów, pracujących w 669 zespołach (311 ośrodkach).
W zadaniach sprawdzano stopień opanowania wymagań ogólnych i szczegółowych określonych w wymaganiach egzaminacyjnych z grudnia 2020 r.
W arkuszach zmniejszono liczbę zadań do rozwiązania (w porównaniu do lat 2019-2020), ale czas na rozwiązanie zadań był taki sam, jak w latach ubiegłych.
Przebieg egzaminu ósmoklasisty monitorowało 1 786 obserwatorów: pracowników kuratoriów oświaty, przedstawicieli organów prowadzących (JST), szkół wyższych, ośrodków doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych, pracowników OKE.
Szczegółowe informacje dotyczące wyników tegorocznego egzaminu ósmoklasisty będą dostępne w sprawozdaniu, które zostanie opublikowane na stronie internetowej Centralnej Komisji Egzaminacyjnej 17 września br.
Data: 2021/07/02
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe