Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
Wsparcie rozwoju uczniów zdolnych – spotkanie w MEN
W jaki sposób powinno wyglądać wsparcie uczniów zdolnych – nad tym zagadnieniem dyskutowali we wtorek, 13 czerwca br., uczestnicy spotkania z wiceministrem edukacji Maciejem Kopciem.
Do gmachu MEN zostali zaproszeni dyrektorzy szkół, nauczyciele, przedstawiciele organizacji pozarządowych oraz rodzice uczniów osiągających ponadprzeciętne wyniki w nauce. Uczestnicy spotkania dyskutowali o tym, jakie można wprowadzić zmiany, tak aby wsparcie uczniów zdolnych było efektywniejsze.
Wiceminister edukacji w swoim wystąpieniu podkreślił, że wsparcie uczniów szczególnie uzdolnionych jest niezwykle ważnym celem działań podejmowanych przez MEN.
– Na poziomie systemowym chcemy wprowadzić takie rozwiązania, aby realniej pomagać nauczycielom i rodzicom zdolnego ucznia – powiedział Maciej Kopeć Podsekretarz Stanu w MEN.
Zaprezentowano dotychczasowe działania wspierające uczniów w systemie oświaty. Podkreślano, że prawo zapewnia każdemu dziecku pomoc stosownie do jego potrzeb rozwojowych i edukacyjnych. Zwrócono uwagę na to, że wszyscy uczniowie, także ci ze szczególnymi zdolnościami mają możliwość realizowania indywidualnych programów nauki oraz ukończenia szkoły każdego typu w skróconym czasie.
Uczestnicy wtorkowej dyskusji w MEN rozmawiali również o rozwiązaniach zawartych w projekcie rozporządzenia w sprawie indywidualnego programu lub toku nauki, który 9 czerwca br. został przekazany do konsultacji społecznych.
Poruszano także kwestie związane z systemem organizacji olimpiad przedmiotowych, konkursów i turniejów. Przedstawiono również uwagi i opinie dotyczące wsparcia ucznia zdolnego nadesłane dotychczas do MEN na adres e-mail uczenzdolny@men.gov.pl.
Obecni na spotkaniu odnieśli się również do propozycji wsparcia ucznia zdolnego przygotowanych przez MEN.
Wszystkim uczestnikom dziękujemy za merytoryczne i ciekawe spotkanie.
Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Data: 2017/06/14
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe