Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
Wojewódzka Rada Dialogu Społecznego w Katowicach – posiedzenie z udziałem wiceminister edukacji
Marzena Machałek Sekretarz Stanu w MEN we wtorek, 16 stycznia br. uczestniczyła w obradach Wojewódzkiej Rady Dialogu Społecznego w Katowicach.
Wtorkowe posiedzenie w Śląskim Urzędzie Marszałkowskim poświęcone było przyszłości kształcenia zawodowego w perspektywie wdrażanych zmian w tym zakresie.
Wiceminister edukacji w swoim wystąpieniu podkreśliła, że kształcenie zawodowe powinno zapewnić dobrą ofertę odpowiadającą potrzebom rynku pracy, być atrakcyjne pod względem programowym oraz tworzone i realizowane w ścisłej współpracy z pracodawcami.
– Musimy wspólnie działać, aby szkolnictwo odtworzyć. Naszym zadaniem jest zmiana myślenia o szkolnictwie zawodowym. Nie da się kształcenia zawodowego uzdrowić bez wsparcia pracodawców – podkreśliła Marzena Machałek Sekretarz Stanu w MEN. – Wprowadziliśmy już pierwszy etap zaplanowanych zmian. Zmodyfikowaliśmy podstawy programowe kształcenia w zawodach. Chcemy w ten proces włączyć pracodawców. Rozumiemy, że inne potrzeby mają duże przedsiębiorstwa, inne zaś rzemieślnicy – dodała wiceminister edukacji.
Wiceszefowa MEN zaznaczyła, że kształcenie zawodowe powinno kłaść duży nacisk na naukę praktyczną, ale z zachowaniem odpowiedniej proporcji elementów praktycznych i teoretycznych w zawodach. Wskazała tu na kluczową rolę pracodawców.
– Jeśli jest dobra wola samorządu, dyrektora szkoły i pracodawcy to podstawy programowe są na tyle elastyczne, aby przygotować program nauczania dostosowany do lokalnego rynku pracy – dodała wiceminister edukacji.
Udział w posiedzeniu Wojewódzkiej Rady Dialogu Społecznego w Katowicach wzięli przedstawiciele Ministerstwa Edukacji Narodowej, samorządu województwa, rządu, pracodawców i partnerów społecznych.
Data: 2018/01/16
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe