Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
Wizyta Minister Edukacji Narodowej w Lewinie Brzeskim i Łosiowie
Spotkanie z nauczycielami i rodzicami szkoły podstawowej w Łosiowie oraz samorządowcami w Lewinie Brzeskim – to pierwsza część poniedziałkowej wizyty szefowej MEN w województwie opolskim.
– Podczas spotkania powiedziałam samorządowcom, że w tej gminie nie zostanie zamknięty żaden budynek i nie zostanie zwolniony żaden nauczyciel. Tutaj zmiana praktycznie nie zostanie zauważona. Takich samorządów jak ten jest w Polsce większość – podkreśliła szefowa MEN.
Minister edukacji na zaproszenie Posła Pawła Kukiza odwiedziła także nauczycieli i rodziców z Publicznej Szkoły Podstawowej im. Juliusza Słowackiego w Łosiowie.
Rozmawiała tam z nimi o zaplanowanych zmianach w systemie edukacji oraz odpowiadała na wiele pytań dotyczących reformy. Pytania ze strony nauczycieli i rodziców dotyczyły obecnego funkcjonowania szkoły.
Rozmówcy Minister Edukacji Narodowej szczególny nacisk kładli na liczebność klas po wprowadzeniu zmian. Rozmawiano także o roli organu prowadzącego w wyborze dyrektora szkoły. Zwracano przy tym uwagę na wzmocnienie roli rodziców i nauczycieli w tym procesie. Rozmówcy zgodzili się również, że obecny system edukacji nie wspiera samodzielnego myślenia ucznia, lecz przygotowuje go wyłącznie do zdawania testów – a to należy koniecznie zmienić.
– Rodzice i nauczyciele wskazywali na etapowość kształcenia i bylejakość wynikającą z podstaw programowych. Zwracali uwagę na klasę czwartą, kiedy dziecko po okresie wczesnoszkolnym dowiaduje się z dnia na dzień, że musi samodzielnie uczyć się i pisać sprawdzian – powiedziała Minister Anna Zalewska.
Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Data: 2016/10/18
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe