Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
Uczniowie klas I-III uczą się stacjonarnie w 99,3 proc. szkół podstawowych
W poniedziałek, w 14 343 szkołach podstawowych, w klasach I-III nauka była prowadzona w trybie stacjonarnym – poinformowało MEiN, podając, że chodzi o 99,3 proc. szkół podstawowych. Tylko w 12 podstawówkach uczniowie klas I-III mieli naukę zdalną, a w 88 - w trybie mieszanym
Z informacji przekazanych przez Ministerstwo Edukacji i Nauki w poniedziałek wynika, że tego dnia w trybie stacjonarnym pracowało 15 190 przedszkoli i placówek wychowania przedszkolnego, czyli 99,3 proc. z nich. W trybie zdalnym pracowało 31 przedszkoli, a 79 w trybie mieszanym. Dane pochodzą z poniedziałku, 25 stycznia, z godz. 13.00 i przekazane zostały przez kuratorów oświaty.
Nauka po feriach
W ubiegły poniedziałek, po feriach zimowych, uczniowie klas I-III szkół podstawowych i szkół specjalnych wrócili do nauki stacjonarnej. Uczniowie z klas IV-VIII szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych, tak jak przed feriami, kontynuują naukę zdalną. Mają zajęcia stacjonarne zawieszone do 31 stycznia.
Jesienne zawieszenie zajęć stacjonarnych nie obejmowało przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych i innych form wychowania przedszkolnego. W przedszkolach publicznych nie ma też ferii.
Wznowiona nauka stacjonarna w klasach I-III szkół podstawowych, podobnie jak w przedszkolach, odbywa się w reżimie sanitarnym. Jak zapewnia MEiN, sytuacja w placówkach jest monitorowana.
Jak wygląda nauczanie stacjonarne w szkołach?
W ubiegły poniedziałek w trybie stacjonarnym prowadzona była w 14 383 szkołach podstawowych, tj. w 99,6 proc. z nich. W 9 szkołach podstawowych w klasach I-III odbywała się w trybie zdalnym, a w 51 - w trybie mieszanym, gdzie część uczniów uczy się w szkole, a część na odległość. W kolejnych dniach liczba szkół podstawowych prowadzących naukę w klasach I-III w trybie innym niż stacjonarny wzrosła.
W piątek - jak podał resort edukacji i nauki - w 14 342 szkołach podstawowych w klasach I-III nauka odbywała się w trybie stacjonarnym, tj. w 99,3 proc. szkół podstawowych. W 13 podstawówkach w klasach I-III nauka odbywała się w trybie zdalnym, a w 88 w trybie mieszanym.
Z danych ministerstwa wynika ponadto, że w piątek w trybie stacjonarnym pracowało też 15 157 przedszkoli i placówek wychowania przedszkolnego, czyli 99,1 proc. z nich. W trybie zdalnym pracowały 43 przedszkola, a 100 - w trybie mieszanym.
Przypomnijmy, że o przejściu szkoły, przedszkola lub placówki wychowania przedszkolnego, na tryb pracy inny niż stacjonarny decyduje organ prowadzący, za zgodą sanepidu, po rozpoznaniu sytuacji epidemicznej w placówce.
Data: 2021/01/26
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe