Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
Szkolnictwo specjalne tematem rozmów w MEN.
– Cieszę się z tego spotkania i zachęcam każdego do współpracy w zakresie szkolnictwa specjalnego – powiedziała wiceminister Teresa Wargocka.
Sekretarz Stanu w MEN spotkała się wczoraj z dyrektorami i nauczycielami szkół oraz ośrodków specjalnych dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnościami z Chełma, Przemyśla, Lublina i Gdańska. W rozmowie uczestniczyli także przedstawiciele Związku Nauczycielska Polskiego
Spotkanie było poświęcone głównie omówieniu problemów nauczycieli i specjalistów pracujących w szkołach specjalnych oraz specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych.
Uczestnicy rozmów w MEN omówili także kierunki zmian, które ich zdaniem przyczyniłyby się do podniesienia jakości kształcenia specjalnego oraz przygotowania uczniów do samodzielności w życiu dorosłym. Dyskutowano również o tym, jak efektywnie należy pracować z dzieckiem niepełnosprawnym.
Nauczyciele zwrócili uwagę na specyfikę funkcjonowania dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną. Podkreślili konieczność wprowadzenia zmian umożliwiających nabywanie przez nich wiedzy i umiejętności adekwatnie do ich możliwości. Jako cel nadrzędny procesu kształcenia dziecka niepełnosprawnego, uczestnicy spotkania wskazali efektywne funkcjonowanie ucznia na rynku pracy.
Wiceminister Teresa Wargocka przypomniała, że funkcjonowanie szkolnictwa specjalnego będzie jednym z wiodących tematów omawianych podczas czterech wojewódzkich debat oświatowych. Odbędą się one w województwie lubuskim, podlaskim, śląskim i małopolskim.
Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Data: 2016/03/03
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe