Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
Szefowa MEN na posiedzeniu Rady Naukowej CKE
– Liczymy na Państwa rzeczywistą pomoc i wsparcie – powiedziała minister edukacji na spotkaniu z członkami Rady Naukowej CKE.
Rada Naukowa jest organem doradczym dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej (CKE). Do jej zadań należy m.in. opiniowanie planów Komisji przygotowanych przez dyrektora CKE oraz wnioskowanie o podjęcie prac badawczych oraz ewaluacyjnych.
W środę odbyło się inauguracyjne posiedzenie Rady. Wzięła w nim udział minister edukacji narodowej Joanna Kluzik-Rostkowska.
– Cieszę się, że Rada powstała. Dziękuję, że zgodziliście się Państwo w niej być. Mam nadzieję, że Wasze prace będą owocne – powiedziała szefowa MEN.
Zaproszenie do udziału w pracach Rady Naukowej przyjęli wybitni przedstawiciele świata polskiej nauki, reprezentujący różnorodne dziedziny wiedzy, posiadający ogromny dorobek naukowy i organizacyjny oraz przewodniczący lub czynnie uczestniczący w pracach znamienitych instytucji krajowych oraz zagranicznych. (Zobacz: SKŁAD RADY).
– Mamy kłopot z np. egzaminami zawodowymi. Nie tyle z ich przygotowaniem, co z przeprowadzaniem. Szkoły często zgłaszają taki problem: trzy razy w roku jesteśmy wyłączeni z zajęć, musimy przeprowadzać egzaminy zawodowe. Nikt nie kwestionuje sensu tych egzaminów, ale trzeba przyznać, że często reorganizują, wręcz burzą one prace szkoły – mówiła minister edukacji. – Liczę na Państwa realną pomoc i wsparcie m.in. w tej sprawie – dodała szefowa MEN.
Joanna Kluzik-Rostkowska zwróciła również uwagę na problem, który wystąpił w tym roku przy okazji ustnych matur. – Pierwsi zdający przekazywali pytania tym, którzy na egzamin wchodzili później. Wielu z nich narzekało, że – w związku z tym – są w gorszej sytuacji – przypomniała minister. – Trzeba się zastanowić co zrobić w przyszłym roku. Czy np. wszystkie pytania wrzucić do Internetu dwa dni przed maturami? To też nie jest idealne rozwiązanie. Trzeba będzie podjąć decyzję w tej sprawie. Tu także liczymy na Państwa pomoc – dodała.
W trakcie inauguracyjnego posiedzenia Rady dyskutowano o kluczowych zadaniach stojących przed Centralną Komisją Egzaminacyjną, w tym m.in. o e-ocenianiu.
Dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej powołuje Radę Naukową na podstawie art. 9d ust. 2a ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, ze zm.) oraz § 6 statutu Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, stanowiącego załącznik do zarządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 listopada 2011 r. w sprawie nadania statutu Centralnej Komisji Egzaminacyjnej.
Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Data: 2015/10/21
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe