Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
Śląska Debata o Edukacji – kształcenie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Teresa Wargocka Sekretarz Stanu w MEN wzięła dziś udział w ostatniej wojewódzkiej debacie oświatowej. Tematem spotkania w Katowicach było kształcenie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
– Musimy wypracować taki mechanizm edukacji włączającej, aby młodym ludziom zapewnić możliwość samodzielności w dalszym życiu. To pozwoli im na aktywne życie w społeczeństwie – podkreśliła wiceminister edukacji Teresa Wargocka.
Podczas swojego wystąpienia Sekretarz Stanu w MEN przypomniała, że debata w Katowicach jest ostatnim spotkaniem z cyklu wojewódzkich debat oświatowych, których celem ma być wypracowanie zmian w systemie edukacji. Zwróciła również uwagę na finansowanie kształcenia dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz dysproporcje w tej kwestii pomiędzy miastem, a wsią.
– Wiele małych samorządów nie jest w stanie stworzyć tak bogatej oferty edukacyjnej jak ośrodki wielkomiejskie. Musimy opracować takich system, aby wyrównywać szanse. Trzeba to zrobić w zaplanowany i przemyślany sposób – zaznaczyła wiceminister edukacji.
Podczas debaty w Katowicach dyskutowało na temat sytuacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, szczególnie tych z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego. Rozmawiano m.in. o jakości diagnozy, potrzebach ucznia oraz formach wsparcia, a także o edukacji włączającej.
Poruszano również kwestię roli podmiotów zewnętrznych w procesie wspomagania dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Podzielono się także przykładami dobrych praktyk w zakresie organizacji kształcenia. Jednym z tematów dyskusji było także przygotowanie nauczycieli do pracy z dzieckiem oraz rola nadzoru pedagogicznego.
Dyskusja prowadzona była w ramach dwóch paneli:
Panel I – Edukacja włączająca.
Jakie wsparcie w edukacji włączającej powinno być zapewnione dzieciom i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w przedszkolu, szkole i placówce?
Jak efektywnie organizować współpracę w zakresie zapewnienia wsparcia dzieciom i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi?
Panel II – Jak skutecznie nadzorować, monitorować i finansować organizację i efekty kształcenia dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi?
Na zakończenie pierwszej części debaty odbył się występ zespołu Tornado, w skład którego wchodzą uczniowie Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego im. Konrada Mańki w Lublińcu.
W debacie w Katowicach udział wzięli m.in.: parlamentarzyści, samorządowcy, nauczyciele i dyrektorzy szkół. Obecni byli także przedstawiciele związków zawodowych, organizacji pozarządowych i rodzice uczniów niepełnosprawnych. W spotkaniu uczestniczyło blisko 350 osób.
Śląską Debatę o Edukacji zorganizowali Jarosław Wieczorek, Wojewoda Śląski oraz Urszula Bauer, Śląskim Kurator Oświaty.
Więcej informacji na temat debat wojewódzkich na stronie:
www.debataoswiatowa.men.gov.pl
Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Data: 2016/05/17
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe