Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
Sejm Dzieci i Młodzieży z udziałem wiceminister Marzeny Machałek
– To wasze święto. Jesteście liderami swoich społeczności, którzy angażują się w ważne sprawy publiczne – powiedziała dziś wiceminister edukacji.
Marzena Machałek Sekretarz Stanu w MEN wzięła udział w XXIII sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży. Tematem przewodnim tegorocznych obrad była przestrzeń publiczna jako miejsce wolne od symboli propagujących systemy totalitarne.
– Żeby się tu znaleźć musieliście wykonać wiele pracy w bardzo ważnym temacie, który służy odkrywaniu prawdy, korzeni oraz tego, co najważniejsze – w przybliżaniu prawdy o Polsce, polskich bohaterach, waszej społeczności. Dziękuję Wam za to zaangażowanie – powiedziała Marzena Machałek Sekretarz Stanu w MEN
W swoim wystąpieniu wiceminister edukacji podkreśliła również, że posłowie Sejmu Dzieci i Młodzieży, dzięki swojej aktywności w społecznościach lokalnych mają duży potencjał, który jest potrzeby naszemu krajowi.
– Chcemy, żebyście w Polsce znaleźni dobre miejsca do pracy. Wasze wyksztalcenie i przyszłość nie musi wiązać się z wyjazdem z kraju. Dlatego zmieniamy polską oświatę i system kształcenia zawodowego. Jesteście potrzebni Ojczyźnie – podkreśliła Marzena Machałek Sekretarz Stanu w MEN.
Wiceminister edukacji powiedziała również, że edukacja to przede wszystkim tworzenie i budowanie własnej tożsamości.
– Edukacja to przygotowanie was do przyszłości, żebyście sobie radzili w rolach społecznych. To również tworzenie i budowanie tożsamości; to jest to, byście wiedzieli kim jesteście i jakie są wasze priorytety – podkreśliła wiceminister Marzena Machałek.
Temat tegorocznej XXIII sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży brzmiał: „Przestrzeń publiczna jako miejsce wolne od symboli propagujących systemy totalitarne. Lokalni bohaterowie w przestrzeni publicznej”.
Kandydaci na posłów do Sejmu Dzieci i Młodzieży musieli przygotować w dwuosobowych zespołach relacje z wykonania zadania rekrutacyjnego. Prace nadesłane przez uczniów oceniali eksperci wskazani przez Instytut Pamięci Narodowej.
Zadanie rekrutacyjne polegało na ustaleniu przez uczniów, czy w przestrzeni publicznej, którą zamieszkują, znajduje się miejsce, którego nazwa nawiązuje do systemu totalitarnego. Jeśli takie miejsce jest, musieli zaproponować działania zmierzające do zmiany nazwy, zaproponować nowego patrona – bohatera lokalnego – i upowszechniać wiedzę o nim. Jeśli takiego miejsca nie ma, zadaniem młodzieży było znaleźć lokalizację wartą upamiętnienia, która nie ma patrona i wskazać nowego bohatera oraz rozpropagować o nim wiedzę w społeczności lokalnej.
Do projektu zgłosiło się w tym roku ponad 600 zespołów. Najlepsi zostali zaproszeni do udziału w obradach.
Sejm Dzieci i Młodzieży to projekt edukacyjny, którego celem jest kształtowanie postaw obywatelskich, szerzenie wśród młodzieży wiedzy na temat zasad funkcjonowania polskiego Sejmu i demokracji parlamentarnej, a od kilku lat także aktywizacja młodych ludzi do działania na rzecz ich środowisk lokalnych.
Sejm Dzieci i Młodzieży liczy 460 posłów. Organizacja izby wzorowana jest na procedurach obowiązujących w prawdziwym Sejmie, co ma przybliżać uczestnikom zasady polskiego parlamentaryzmu. Debata plenarna oraz poprzedzające ją prace komisji odbywają się według wcześniej uchwalonej ordynacji wyborczej oraz Regulaminu Sejmu Dzieci i Młodzieży.
Pierwsza sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży odbyła się w 1994 roku. Polska jako pierwszy kraj w Europie zorganizowała tego typu przedsięwzięcie. Obecnie tego rodzaju dziecięco-młodzieżowe parlamenty działają m.in. w Portugalii, we Francji, w Wielkiej Brytanii, Finlandii i Czechach.
Organizatorem XXIII sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży były: Kancelaria Sejmu, Instytut Pamięci Narodowej, Ośrodek Rozwoju Edukacji i Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Data: 2017/06/01
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe