Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
Ruszyły konsultacje publiczne wieloletniego „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa”
150 mln zł – to wkład MEN w wieloletni „Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa”. W czwartek (18 czerwca) ruszyły konsultacje społeczne programu. Potrwają do 23 lipca.
Program będzie realizowany w latach 2016-2020 przez Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Na jego realizację, w okresie pięciu lat, przeznaczono 455 milionów zł:
1. 2016 r. – 87 000 000 zł – w tym 30 000 000 zł MEN;
2. 2017 r. – 89 000 000 zł – w tym 30 000 000 zł MEN;
3. 2018 r. – 91 000 000 zł – w tym 30 000 000 zł MEN;
4. 2019 r. – 93 000 000 zł – w tym 30 000 000 zł MEN;
5. 2020 r. – 95 000 000 zł – w tym 30 000 000 zł MEN.
* Komponent MEN to w sumie 150 mln z budżetu państwa. Wraz wkładem własnym organów prowadzących to 187,5 mln.
Główne cele programu to:
zapobieganie negatywnej tendencji niskiego poziomu czytelnictwa,
podniesienie standardów infrastrukturalnych i zaktywizowanie bibliotek publicznych, szkolnych i pedagogicznych, które są ważnym źródłem książek dla czytelników,
ułatwienie potencjalnym czytelnikom dostępu do książek – dzięki wzbogacaniu i urozmaicaniu księgozbiorów bibliotek publicznych, szkolnych i pedagogicznych.
Pogram został podzielony na trzy priorytety. MEN będzie realizował jeden z nich – Priorytet III „Zakup nowości wydawniczych do bibliotek szkolnych i pedagogicznych”. Naszym celem jest upowszechnianie edukacji czytelniczej i medialnej oraz wzrost czytelnictwa uczniów.
Operatorami priorytetu na szczeblu wojewódzkim będą wojewodowie, którzy działania w jego ramach realizować będą przez kuratorów oświaty.
Doposażenie bibliotek szkolnych w nowości wydawnicze i lektury szkolne ułatwi realizowanie podstawy programowej kształcenia ogólnego oraz rozwijanie kompetencji i uzdolnień dzieci i młodzieży. Zwiększy też ofertę tych bibliotek, stanowiącą pomoc dla nauczycieli w planowaniu i realizowaniu zadań związanych z kształtowaniem zainteresowań czytelniczych uczniów. Poprawi jakość usług związanych z organizowaniem i prowadzeniem wspomagania szkół i placówek w zakresie wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnej na zajęciach dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.
Weź udział w konsultacjach publicznych – TUTAJ.
Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Data: 2015/06/18
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe