Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
Rok Szkoły Zawodowców – minister edukacji w Poznaniu i Obornikach
Szkolnictwo zawodowe i ostatnie zmiany w systemie oświaty – to główne tematy dzisiejszej wizyty szefowej MEN w Wielkopolsce.
Joanna Kluzik-Rostkowska w środę wzięła udział w Wielkopolskim Sejmiku Kształcenia Zawodowego. Spotkanie odbyło się w Zespole Szkół Budowlanych w Poznaniu. Minister edukacji uczestniczyła w panelu dyskusyjnym pt. „Nauka zawodu u pracodawcy. Kształcenie dualne jako obszar współpracy samorządu terytorialnego i gospodarczego”.
– Pracodawcy nie są zadowoleni z tego, co proponują szkoły zawodowe. W części mogą być za to odpowiedzialne podstawy programowe. Dlatego niebawem na stronie internetowej MEN powiesimy ankiety dotyczące każdego zawodu – mówiła minister edukacji. – Sprawdźcie je i weźcie udział w naszych konsultacjach. Bardzo nam na nich zależy. Im więcej pracodawców wyrazi swoją opinię, tym więcej będziemy wiedzieć – apelowała Joanna Kluzik-Rostkowska.
Szefowa MEN przypomniała o pieniądzach w nowej perspektywie finansowej UE, przeznaczonych na rozwój szkolnictwa zawodowego. To ponad 900 mln euro. – To od nas zależy jak je wydamy. Albo dobrze, albo za pięć lat będziemy w tym samym miejscu – mówiła minister. – Zdefiniowaliśmy na co te pieniądze przeznaczyć. Mamy tam środki dla pracodawców – 5 tysięcy na praktykanta na rok, pieniądze dla opiekuna praktyk i na same praktyki – wyliczała Joanna Kluzik-Rostkowska. – Marzy mi się sytuacja, w której w Polsce nauka w systemie dualnym będzie powszechna. Wysyłamy do konsultacji rozporządzenie o tego rodzaju kształceniu. Czekamy na Państwa opinie – dodała.
W trakcie wizyty w Poznaniu minister edukacji wzięła też udział w konferencji prasowej, zorganizowanej z okazji otwarcia Centrum Kształcenia Mechaników Motocyklowych w Poznaniu. W ramach promocji nowego zawodu – mechanika motocyklowego, wraz z jego praktykami, wybrała się na motocyklową przejażdżkę.
Zawód mechanik motocyklowy został utworzony dzięki wspólnej inicjatywie Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Rzemiosła i samorządu gospodarczego.
Kolejnym punktem wizyty w Wielkopolsce było spotkanie z dyrektorami placówek oświatowych z terenu powiatów: obornickiego, szamotulskiego, międzychodzkiego, grodziskiego, wolsztyńskiego i nowotomyskiego. Doszło do niego w Zespole Szkół im. UNICEF w Obornikach.
Rozmawiano o ostatnich zmianach w polskim systemie oświaty, m.in. o obniżeniu wieku szkolnego, ale też o reformie podręcznikowej.
– Z międzynarodowego punktu widzenia polski system edukacji jest bardzo dobry – 11. na świecie. Nie mamy się czego wstydzić. Rożne osoby, z rożnych części świata wciąż mnie pytają: jak my to robimy. Dlatego wszystkim Państwu bardzo dziękuję – mówiła Joanna Kluzik-Rostkowska. – Polska szkoła dobrze przygotowuje, jeśli chodzi o pakiet wiedzy. Słabiej radzimy sobie jednak z wyławianiem talentów. Dlatego musimy kłaść większy nacisk na umiejętności miękkie. Musimy pozwolić uczniom na ponoszenie porażek i nauczyć ich wyciągania z nich wniosków. To dla nas trudne, bo my – dorośli sami tego często nie umiemy – powiedziała minister edukacji.
Data: 2015/06/17
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe