Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
Rada UE ds. edukacji, młodzieży, kultury i sportu w Brukseli – posiedzenie z udziałem wiceminister edukacji
Marzenna Drab Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Edukacji Narodowej reprezentowała Polskę podczas posiedzenia Rady UE ds. edukacji, młodzieży, kultury i sportu, które odbyło się w poniedziałek, 22 maja br., w Brukseli.
W części poświęconej młodzieży przyjęto rozwiązania dotyczące roli pracy z młodzieżą we wspieraniu rozwijania podstawowych umiejętności życiowych młodych ludzi. Mają one na celu ułatwienie im pomyślne wchodzenie w dorosłość, aktywne obywatelstwo i życie zawodowe. Dodatkowo przyjęto także propozycje w sprawie strategicznych perspektyw europejskiej współpracy na rzecz młodzieży po roku 2018. Ministrowie zaakceptowali także rozwiązania w sprawie kształtowania dialogu z młodzieżą w przyszłości w kontekście europejskiej polityki współpracy od 2018 roku na rzecz ludzi.
W dalszej części spotkania ministrowie wzięli udział w debacie na temat budowania przyszłości Europy – przez słuchanie i wspieranie młodych ludzi.
Wiceminister edukacji Marzenna Drab podczas swojego wystąpienia podczas debaty na temat budowania przyszłości Europy podkreśliła, że kształtowanie skutecznej polityki na rzecz młodych ludzi wymaga dialogu z różnymi środowiskami mającymi doświadczenie w tym zakresie.
– W Polsce toczy się obecnie debata na temat kształtu polityki młodzieżowej. W tym celu powołany został między innymi Parlamentarny Zespół ds. Wspierania Młodzieżowych Rad przy samorządach terytorialnych – powiedziała wiceminister edukacji.
W części poświęconej oświacie, ministrowie przyjęli zalecenia w sprawie europejskich ram kwalifikacji dla uczenia się przez całe życie, które umożliwi dalszy rozwój europejskich ram kwalifikacji oraz zwiększy ich skuteczność. Działania te mają na celu ułatwienie pracodawcom, pracownikom i osobom uczącym się zrozumienie kwalifikacji krajowych.
Ministrowie edukacji przeprowadzili również dyskusję na temat usprawnienia systemu oświaty, tak aby zapewnić ogólnodostępną edukację wysokiej jakości.
Wiceminister Marzenna Drab w trakcie debaty zwróciła uwagę, że konieczne jest kontynuowanie działań na rzecz zwiększania dostępu do edukacji dla wszystkich. Jest to jedna z głównych przyczyn, dla których w Polsce przeprowadzana jest całościowa reforma edukacji.
Podsekretarz Stanu w MEN przedstawiła także nowe rozwiązania wprowadzone w Polsce, jakimi są powołanie w 2016 r. konsultacyjnej Rady Dzieci i Młodzieży Rzeczypospolitej Polskiej przy Ministrze Edukacji Narodowej oraz ustanowienie w 2017 r. Kolegium Arbitrażu Egzaminacyjnego.
Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Data: 2017/05/23
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe