Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY



Komunikaty MEiN

Posiedzenie Rady UE do spraw edukacji, młodzieży, kultury i sportu z udziałem wiceminister edukacji

 Marzenna Drab Podsekretarz Stanu w MEN reprezentowała Polskę podczas posiedzenia Rady UE do spraw edukacji, młodzieży, kultury i sportu.

Podczas poniedziałkowego spotkania w Brukseli w sesji poświęconej młodzieży, przyjęto między innymi wnioski w sprawie promowania nowych rozwiązań w pracy z młodymi ludźmi w celu odkrywania i rozwijania ich potencjału. Wskazują one na szybko zmieniający się styl życia młodzieży, wymagający od osób z nią pracujących konieczności zdobywania umiejętności posługiwania się nowoczesnymi technologiami.

Ministrowie odpowiedzialni za politykę na rzecz młodzieży odbyli także debatę na temat sytuacji młodych Europejczyków w centrum nowoczesnej Unii Europejskiej. Temat ten jest kontynuacją rozmów, które toczyły się podczas nieformalnego posiedzenia szefów państw i rządów UE-27 w Bratysławie oraz rekomendacji przyjętych podczas Unijnej Konferencji Młodzieży w Koszycach w październiku br.

Wiceminister edukacji Marzenna Drab w swoim wystąpieniu podkreśliła, że Unia Europejska chcąc przekonać młodych ludzi do siebie, musi intensywniej zająć się ich problemami związanymi z odbudową zaufania do świata polityki i jego instytucji. Ważne jest także to, aby umożliwić młodym lepszy dostęp do rynku pracy oraz kształcenia i szkoleń na wysokim poziomie.

– Pragnę zwrócić szczególną uwagę na korzyści płynące z promowania wśród młodego pokolenia zaangażowania w działalność społeczną oraz wolontariat na rzecz budowania społeczeństwa otwartego i solidarnego – powiedziała Marzenna Drab Podsekretarz Stanu w MEN.

Podczas posiedzenia w sesji poświęconej edukacji, ministrowie przyjęli rezolucję w sprawie nowego programu na rzecz umiejętności sprzyjającego integracyjności i konkurencyjności Europy. Podkreślono to, że celem kształcenia i szkolenia jest nie tylko przygotowanie do wejścia na rynek pracy, ale również przyczynianie się do włączenia społecznego i spójności społecznej. Można realizować je m.in. przez zapewnienie szerszego rozwoju osobistego obywateli oraz możliwości uczenia się przez całe życie.

Ministrowie przyjęli także konkluzje w sprawie zapobiegania radykalizacji prowadzącej do brutalnego ekstremizmu oraz porozumienie polityczne w zakresie gwarancji umiejętności.

Podczas rozmów w Brukseli ministrowie edukacji rozmawiali o wspieraniu i rozwijaniu talentów młodych ludzi, polityce na rzecz odkrywania przez młodzież ich potencjału i czerpania z niego korzyści.

Podczas dyskusji, Marzenna Drab Podsekretarz Stanu w MEN zwróciła uwagę, że wysoka dynamika zmian na rynku pracy wynikająca z postępu technologicznego oraz konieczność zwiększania innowacyjności, powinny skłaniać wszystkie instytucje, w tym sektor oświaty, do stopniowej zmiany podejścia do kształcenia.

– Szkoły i uczelnie powinny kłaść coraz większy nacisk na takie kompetencje, które pozwolą absolwentom odnaleźć się w zmieniającym się środowisku zawodowym i społecznym – zaznaczyła wiceminister edukacji.

 

Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej

Data: 2016/11/23

 
Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT