Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
Posiedzenie Komitetu ds. Edukacji Polsko-Niemieckiej z udziałem wiceminister edukacji
Marzenna Drab Podsekretarz Stanu w MEN wzięła udział w 8. posiedzeniu Komitetu do spraw Edukacji Polsko-Niemieckiej.
Dwudniowe spotkanie, w którym uczestniczył również Steffen Freiberg Sekretarz Stanu w Ministerstwie Edukacji, Nauki i Kultury Landu Meklemburgia-Pomorze Przednie odbyło się 4-5 września br. w Poznaniu.
Hasłem przewodnim tegorocznej edycji Komitetu była edukacja historyczna. Uczestnicy spotkania zapoznali się z projektem polsko-niemieckiego podręcznika do historii. Grupa robocza do spraw kształcenia ogólnego koncentrowała się z kolei na obecności tematu edukacji historycznej zarówno w programach nauczania jak i pracy szkół i środowisk edukacyjnych w obu krajach. Dyskutowano również o obecności tematyki historii w kontekście polsko-niemieckiej wymiany młodzieży, realizowanej przez organizację Polsko-Niemiecka Współpraca Młodzieży.
Uczestnicy posiedzenia zgodzili się, że zadaniem osób i instytucji związanych z edukacją i wychowaniem, pozostaje przekazywanie młodym pokoleniom prawdy historycznej i budowanie na niej prawdziwego porozumienia.
Wiceminister edukacji Marzenna Drab podkreśliła, że dla Ministerstwa Edukacji Narodowej kluczowe znaczenie ma sprawa nauczania i promocji języka polskiego w Niemczech. Zwróciła również uwagę na to, aby niemieckie władze landowe i federalne zapewniły pełną ofertę nauki w szkolnictwie publicznym oraz uwzględniały przy tym aktywność polonijnych organizacji oświatowych.
Marzenna Drab Podsekretarz Stanu w MEN wskazała przy tym na zobowiązania traktatowe w zakresie nauczania języka kraju sąsiada jako obcego i ojczystego. Podkreśliła również znaczenie polsko-niemieckiej współpracy w zakresie szkolnictwa zawodowego i dzielenie się doświadczeniami w tym zakresie.
Ministrowie obu krajów potwierdzili rolę i znaczenie Komitetu ds. Edukacji jako platformy polsko-niemieckiego dialogu w obszarze edukacji i młodzieży, której celem jest sprzyjanie rozwojowi bezpośrednich kontaktów dwustronnych na poziomie lokalnym jak i regionalnym.
Komitet ds. Edukacji jest jednym z 4 gremiów roboczych Polsko-Niemieckiej Komisji Międzyrządowej do spraw Współpracy Regionalnej i Przygranicznej. W corocznych spotkaniach Komitetu udział w nim biorą przedstawiciele władz wojewódzkich i samorządowych, a także instytucji oświatowych i organizacji działających na terenach przygranicznych obu państw.
Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Data: 2017/09/07
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe