Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
Polsko-ukraińskie rozmowy o edukacji
W środę w gmachu Ministerstwa Edukacji Narodowej odbyło się posiedzenie Komisji konsultacyjnej do spraw szkolnictwa dla polskiej mniejszości narodowej na Ukrainie i szkolnictwa dla ukraińskiej mniejszości narodowej w RP.
Polskiej stronie Komisji przewodniczył Maciej Kopeć Podsekretarz Stanu w MEN. W posiedzeniu Komisji uczestniczyli przedstawiciele Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Ministerstwa Spraw Zagranicznych. Przedstawicielem ukraińskiej mniejszości narodowej w RP był Piotr Tyma.
Stronie ukraińskiej Komisji przewodniczył Pawło Chobzej wiceminister Oświaty i Nauki Ukrainy. Obecni byli także Mikołaj Jarmoluk z Ambasady Ukrainy w Polsce oraz Adam Chłopek, przedstawiciel polskiej mniejszości narodowej.
Głównym tematem dwustronnych rozmów była sytuacja szkolnictwa dla polskiej mniejszości narodowej na Ukrainie oraz ukraińskiej mniejszości narodowej w Polsce.
Rozmawiano m.in. o systemowym rozwiązaniu mającym zapewnić uczniom szkół z polskim językiem nauczania na Ukrainie możliwość zdawania egzaminu maturalnego z języka polskiego. Omówiono kwestie kierowania nauczycieli do pracy w środowiskach polskich na Ukrainie oraz wyposażania szkół w podręczniki. Ważną kwestią podjętą przez polską stronę był status szkół z polskim językiem nauczania oraz szkół, w których nauczany jest język polski w związku z projektem reformy oświatowej na Ukrainie.
Ukraińscy partnerzy podczas środowego spotkania zwrócili uwagę na konieczność zapewnienia potrzeb oświatowych mniejszości ukraińskiej w Polsce w kontekście reformy edukacji. Podjęto także kwestię uznania statusu nauczycieli z Ukrainy podejmujących pracę w szkołach w Polsce, wyposażeniu szkół w podręczniki do nauczania języka ukraińskiego, geografii i historii Ukrainy oraz powołania ośrodka metodycznego.
Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Data: 2017/04/12
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe