Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
Polsko-niemiecki dialog o współpracy młodzieży – rozmowy w Erfurcie
Wiceminister Marzenna Drab wzięła udział w 7. posiedzeniu Komitetu do spraw Edukacji Polsko-Niemieckiej Komisji Międzyrządowej do spraw Współpracy Regionalnej i Przygranicznej.
W dwudniowym spotkaniu, które odbyło się w Erfurcie w Niemczech, oprócz przedstawicieli Ministerstwa Edukacji Narodowej, obecni byli także: reprezentanci Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Ministerstwa Spraw Zagranicznych oraz województw: dolnośląskiego, lubuskiego, opolskiego, wielkopolskiego i zachodniopomorskiego.
Wiceminister edukacji podczas swojego wystąpienia odniosła się do podpisanego 25 lat temu traktatu o dobrym sąsiedztwie i przyjaznej współpracy pomiędzy Polską, a Niemcami.
– Od tego czasu zrobiono bardzo wiele dla budowania partnerskich i dobrosąsiedzkich stosunków pomiędzy oboma krajami – powiedziała Marzenna Drab Podsekretarz Stanu w MEN. – Jednak wciąż istotną kwestią z polskiego punktu widzenia pozostaje sprawa nauczania i promocji języka polskiego w Niemczech – dodała wiceminister edukacji.
Uczestnicy spotkania podczas obrad plenarnych i posiedzeń trzech grup roboczych rozmawiali między innymi o współpracy w obszarze edukacji w duchu Trójkąta Weimarskiego na przykładzie Turyńskich Partnerstw Regionalnych. Przedstawiono również przykłady w zakresie edukacji dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Brano pod uwagę szczególnie kwestie wyrównywania szans edukacyjnych z uwzględnieniem nauczania języka niemieckiego. Zapoznano się także z pilotażowym projektem dotyczącym polsko-niemieckich praktyk zawodowych realizowanych przez polskie i niemieckie szkoły zawodowe. Program ten ma celu rozwój kompetencji uczniów.
Komitet do spraw Edukacji wchodzi w skład Polsko-Niemieckiej Komisji Międzyrządowej do spraw Współpracy Regionalnej i Przygranicznej. Powołany został we wrześniu 2010 roku w Schwerinie. Zadaniem Komitetu jest wypracowywanie rozwiązań na rzecz poprawy warunków współpracy stron w dziedzinie edukacji, jak również w obszarze współpracy i wymiany młodzieży. Stanowi on także platformę wymiany doświadczeń, dialogu i współpracy władz wojewódzkich, samorządowych oraz krajów związkowych.
Działania Komitetu mają na celu rozbudowę i intensyfikację polsko-niemieckiej współpracy w obszarze edukacji i młodzieży, w tym nauczania języka polskiego w Niemczech.
Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Data: 2016/03/04
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe