Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
Polska i Europejska Rama Kwalifikacji – konferencja w Warszawie z udziałem ekspertów MEN
Funkcjonowanie Polskiej i Europejskiej Ramy Kwalifikacji, działania podejmowane przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej oraz Ministerstwo Edukacji Narodowej w projekcie Eurodoradztwo oraz przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji w projekcie Europass, jak również system uznawania kwalifikacji zawodowych w UE oraz potwierdzanie efektów uczenia się w systemie oświaty – to główne tematy konferencji, w której udział wzięli przedstawiciele Ministerstwa Edukacji Narodowej.
Podczas konferencji, która odbyła się 20 grudnia br. w Warszawie, uczestnicy mieli okazję uzyskać informację na temat działań Punktu Koordynacyjnego do spraw Polskiej Ramy Kwalifikacji i Europejskiej Ramy Kwalifikacji, funkcjonującego w ramach Ministerstwa Edukacji Narodowej, w tym także utworzonej strony internetowej punktu http://prk.men.gov.pl. Ważnym aspektem wydarzenia była możliwość nawiązania współpracy między osobami i instytucjami, dla których zagadnienia związane z ramami kwalifikacji są istotne.
Udział w konferencji wzięli przedstawiciele kuratoriów oświaty, wojewódzkich urzędów pracy, ośrodków doskonalenia zawodowego nauczycieli oraz ministerstw.
Wieloletnia praca ekspertów pozwoliła na opracowanie Polskiej Ramy Kwalifikacji (PRK) – jednego z ważniejszych narzędzi Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji. PRK porządkuje kwalifikacje nadawane w systemach oświaty i szkolnictwa wyższego oraz poza nimi. Ułatwia ona również porównywanie ich ze sobą oraz odnoszenie do kwalifikacji funkcjonujących w innych krajach europejskich.
Polska Rama Kwalifikacji, podobnie jak Europejska Rama Kwalifikacji (ERK), składa się z ośmiu poziomów. Każdy z nich jest opisywany za pomocą ogólnych stwierdzeń charakteryzujących wymagania w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych, które muszą spełniać osoby posiadające kwalifikacje danego poziomu. Unikatowym rozwiązaniem zastosowanym w Polsce jest wprowadzenie, obok charakterystyk uniwersalnych (pierwszego stopnia), również charakterystyk poziomów PRK drugiego stopnia.
Minister Edukacji Narodowej jest ministrem koordynatorem Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji, zaś na mocy uchwały nr 1/2016 Międzyresortowego Zespołu ds. uczenia się przez całe życie i Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji, od dnia 1 października 2016 r., pełni funkcję Punktu Koordynacyjnego ds. Polskiej Ramy Kwalifikacji. Oznacza to, że koordynuje i nadzoruje on cały obszar zmian związanych z wdrażaniem Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji. W MEN systemem kwalifikacji zajmuje się Departament Strategii, Kwalifikacji i Kształcenia Zawodowego.
Data: 2017/12/21
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe