Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
Olimpiada Historyczna Gimnazjalistów – finał z udziałem wiceministra edukacji
Maciej Kopeć Podsekretarz Stanu w MEN uczestniczył wczoraj w finale Ogólnopolskiej Olimpiady Historycznej Gimnazjalistów, który odbył się w Instytucie Historii Uniwersytetu Warszawskiego.
Wiceminister edukacji osobiście pogratulował laureatom olimpiady. W szczególny sposób podziękował nauczycielom i opiekunom za ich trud i wysiłek włożony w przygotowanie uczniów do wzięcia udziału w konkursie.
W swoim wystąpieniu wiceminister Maciej Kopeć podkreślił również, że finansowanie i wspieranie przedsięwzięć służących pracy z uczniem – szczególnie tym uzdolnionym oraz rozwijanie wśród uczniów świadomości historycznej jest ważnym elementem działań podejmowanych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Olimpiada Historyczna Gimnazjalistów ma charakter zawodów indywidualnych realizowanych zgodnie z regulaminem i terminarzem Olimpiady w czasie trzech etapów – szkolnego, okręgowego i centralnego, zróżnicowanych pod względem wymaganego od uczestników zakresu wiedzy i umiejętności. Głównym jej celem jest rozwijanie zainteresowań historycznych uczniów oraz tworzenie dla nich warunków do pogłębiania wiedzy i umiejętności z zakresu historii.
Udział w Olimpiadzie wzięło udział 1004 uczniów z całej Polski. Po eliminacjach na etapie szkolnym i okręgowym, do udziału w finale zostało zakwalifikowanych 68 uczniów. W trakcie eliminacji centralnych uczniowie rozwiązywali test z zakresu tematu przewodniego tegorocznej edycji „Wpływ reformacji w Europie i w Rzeczypospolitej na życie religijne, polityczne i gospodarczo-społeczne w XVI-XVII wieku”, a następnie odpowiadali na pytania z zakresu podstawy programowej z historii dla gimnazjum oraz na pytania dotyczące wybranych przez nich lektur (zgodnych z zainteresowaniami uczniów).
Oto najlepsi finaliści:
I miejsce: Paulina Zapotoczna z Gimnazjum nr 46 z Oddziałami Dwujęzycznymi w Szczecinie.
II miejsce ex aequo: Karol Barta z Gimnazjum nr 72 Zgromadzenia Sióstr Augustianek w Krakowie oraz Kacper Grabowski z Gimnazjum nr 16 w Szczecinie.
III miejsce: Michał Dyrda z Gimnazjum Stowarzyszenia Absolwentów I LO w Przemyślu.
IV miejsce ex aequo: Marcin Borman z Publicznego Gimnazjum nr 10 Dwujęzycznego w Opolu oraz
Michał Jarosz z Gimnazjum Stowarzyszenia Absolwentów I LO w Przemyślu.
Finalistom i laureatom serdecznie gratulujemy!
Organizatorem wydarzenia było Polskie Towarzystwo Historyczne. Nad realizacją przedsięwzięcia czuwał Komitet Główny Olimpiady Historycznej Gimnazjalistów pod przewodnictwem dr hab. prof. US Małgorzaty Machałek.
Olimpiada Historyczna Gimnazjalistów zrealizowana została dzięki dotacji Ministerstwa Edukacji Narodowej
Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Data: 2017/03/06
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe