Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
Olimpiada Historyczna – finał z udziałem wiceministra edukacji
Maciej Kopeć Podsekretarz Stanu w MEN uczestniczył wczoraj, 10 kwietnia br. w finale 43. Olimpiady Historycznej, która odbyła się w Gdańsku.
W eliminacjach centralnych wzięło udział w sumie 94 uczestników z całego kraju wyłonionych podczas dwóch wcześniejszych etapów konkursu.
Wiceminister edukacji w swoim przemówieniu podkreślił jak ważną rolę pełni Olimpiada Historyczna w promowaniu zainteresowań historycznych uczniów oraz kształtowaniu wartościowych postaw. Zwrócił również uwagę na to, że w nowej podstawie programowej położono szczególny nacisk na nauczanie historii.
– W nowej podstawie z historii staraliśmy się przywrócić znaczący charakter i ważność tego przedmiotu w szkołach – powiedział Maciej Kopeć Podsekretarz Stanu w MEN.
Wiceminister edukacji przekazał szczególne gratulacje laureatom i finalistom Olimpiady. Podziękował także nauczycielom i rodzicom za zaangażowanie w pracę ze zdolnymi uczniami, dla których pasją jest historia.
Tytuł laureata XLII Olimpiady Historycznej przyznano 34 uczniom. Najwyższy wynik uzyskali:
Szymon Makowski z II Liceum Ogólnokształcącego im. Stefana Batorego w Warszawie.
Tomasz Żelezik z Publicznego Liceum Ogólnokształcącego nr II z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Marii Konopnickiej w Opolu.
Arkadiusz Piskorz z V Liceum Ogólnokształcącego im. Augusta Witkowskiego w Krakowie.
Wiceminister edukacji z uznaniem wypowiadał się również o pracy Komitetu Głównego Olimpiady Historycznej, działającego pod przewodnictwem prof. Stanisława Roszaka. Dzięki wsparciu Ministerstwa Edukacji Narodowej, Instytutu Pamięci Narodowej oraz Kancelarii Sejmu wszyscy uczestnicy eliminacji centralnych wyjechali z Gdańska z atrakcyjnymi nagrodami.
Podczas gdańskiego finału olimpiady uczniowie pisali pracę pisemną, przygotowali analizę tekstu źródłowego oraz brali udział w egzaminach ustnych z wiedzy z wybranej specjalności.
Zakres merytoryczny obejmował m.in. przemiany i rozpad świata rzymskiego na Zachodzie (IV–VI w.), problem turecki w Europie w XIV–XV w. oraz rolę monarchy w systemie parlamentarnym Rzeczypospolitej od XVI do XVIII w. Członkowie jury zgodnie podkreślili bardzo wysoki poziom tegorocznej edycji konkursu
Organizatorem Olimpiady Historycznej jest Polskie Towarzystwo Historyczne.
Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Data: 2017/04/11
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe