Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
O wychowawczej funkcji szkoły na lekcjach języka polskiego – z udziałem Anny Zalewskiej
– Język polski jest szczególnym przedmiotem. O literaturze można nie tylko rozmawiać, ale za jej pośrednictwem także wychowywać młodego człowieka – powiedziała Minister Anna Zalewska podczas seminarium „Edukacja dla dorosłości”.
Podczas spotkania podstawą do rozmów były wyniki badań przeprowadzonych w Instytucie Badań Edukacyjnych, w tym m.in.: Czytelnictwo dzieci i młodzieży; Stan opanowania przez uczniów liceów umiejętności wymaganych przez podstawę programową do nauczania języka polskiego; Dydaktyka literatury i języka polskiego w gimnazjum w świetle nowej podstawy programowej.
W trakcie seminarium dyskutowano nad funkcją wychowawczą współczesnej szkoły, szczególnie podczas lekcji języka polskiego. Jak zgodnie przyznano zajęcia z języka polskiego zajmują bowiem szczególne miejsce w procesie nauczania. Łączą one kształcenie praktycznych umiejętności komunikacyjnych z formowaniem osobowości oraz oddziaływaniem na emocje młodych ludzi.
Uczestnicy starali się odpowiedzieć na pytania, jakie są cele wychowawcze szkoły i w jakim stopniu celom tym powinna służyć dydaktyka języka polskiego. Rozmawiano także o tym, w jaki sposób kształtować etyczną wrażliwość językową i jak w praktyce uczyć mówienia o wartościach.
W dyskusjach uczestniczyła również Minister edukacji Anna Zalewska, której, jako polonistce, temat literatury i czytania przez młodzież jest szczególnie bliski:
– Pragniemy przekonać nauczycieli, szczególnie tych zajmujących się edukacją najmłodszych dzieci, że warto zaczynać dzień od czytania książki – podkreśliła Minister Anna Zalewska. – Naprawdę nie ma nic lepszego niż codzienne czytanie z dzieckiem w szkole, a do czytania innym dzieciom warto angażować także samych uczniów – dodała szefowa MEN.
Minister edukacji podczas spotkania przypomniała, że obecnie w całym kraju trwa ogólnopolska debata dotycząca zmiany systemu oświaty:
– Dyskutujemy i słuchamy. Zachęcamy wszystkich państwa do przekazywania nam uwag i wskazówek, w jaki sposób zmieniać edukację – powiedziała Minister Anna Zalewska.
Spotkanie zostało zorganizowane przez Instytut Badań Edukacyjnych (IBE) w ramach cyklu „Badania i polityka edukacyjna”.
Data: 2016/03/31
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe