Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
Nowa podstawa programowa – konferencja z udziałem wiceministra edukacji
Maciej Kopeć Podsekretarz Stanu w MEN uczestniczył dziś, 17 marca br. w konferencji dotyczącej nowej podstawy programowej. Wydarzenie skierowane było do dyrektorów placówek doskonalenia nauczycieli.
Było to kolejne spotkanie z cyklu dotyczącego wdrażania nowej podstawy programowej zorganizowane w Ośrodku Rozwoju Edukacji w Warszawie. Piątkowa konferencja tym razem dotyczyła wdrażania podstawy z historii, wiedzy o społeczeństwie i geografii.
W spotkaniu uczestniczyli koordynatorzy zespołów do spraw opracowania nowej podstawy programowej: prof. dr hab. Włodzimierz Suleja (historia), dr hab. Piotr Załęski (wiedza o społeczeństwie) oraz dr hab. Elżbieta Szkurłat (geografia), a także ich współautorzy i członkowie poszczególnych zespołów.
W swoim wystąpieniu wiceminister edukacji wymienił główne założenia reformy edukacji oraz przedstawił aktualny stan jej wdrażania. Podkreślił także najważniejsze zmiany zawarte w nowej podstawie programowej oraz harmonogram prac nad jej przygotowaniem. Zwrócił przy tym uwagę, że zaproponowane zmiany dotyczą zupełnie nowego spojrzenia na sposób realizacji przedmiotów, w tym przede wszystkim historii.
– W nowej podstawie z historii przywracamy charakter i ważność tego przedmiotu w szkołach – powiedział Maciej Kopeć Podsekretarz Stanu w MEN.
Wiceminister edukacji wskazał przy tym na treści preambuły podstawy programowej z historii, zgodnie z którą „dzieje wypełnione są bohaterstwem i codziennym trudem przodków, pełne są heroizmu i chwały, ale również tragedii, zwątpienia, a nawet niegodziwości”.
– W nauczaniu historii wskazane jest budzenie przekonania, że nie można budować przyszłości bez pamięci historycznej i bez kształtowania szacunku dla dziedzictwa narodowego – podkreślił wiceminister Maciej Kopeć.
Wiceminister edukacji powiedział również, że „na nowo podchodzimy do nauczania przedmiotów przyrodniczych”.
– Niepokojące jest to, że badania edukacyjne pokazują, iż uczniowie nie wiążą swojej drogi życiowej z nauką, w tym przede wszystkim z przedmiotami przyrodniczymi – powiedział Maciej Kopeć Podsekretarz Stanu w MEN.
Na zakończenie swojego wstąpienia wiceminister edukacji podziękował twórcom nowej podstawy programowej za ich dotychczasową pracę oraz zachęcał uczestników konferencji do przedstawiania swoich uwag i opinii dotyczących nowej podstawy programowej dla szkół ponadpodstawowych.
Dotychczasowe konferencje organizowane w Ośrodku Rozwoju Edukacji dotyczyły przygotowania do nowej podstawy programowej z języka polskiego i języka obcego, języka mniejszości narodowej lub etnicznej oraz kształcenia zawodowego i specjalnego.
Kolejne konferencje organizowane będą do 7 kwietnia br. i dotyczyć mają m.in. przedmiotów przyrodniczych (chemia, fizyka, biologia) oraz wychowania fizycznego, matematyki, a także informatyki.
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Departament Informacji i Promocji
Data: 2017/03/17
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe