Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
Nauki ścisłe na luzie!
Jak sprawić, aby przedmioty ścisłe były bardziej atrakcyjne? Więcej luzu – powiedziała w czwartek minister edukacji.
– Marzy mi się dużo luzu na przedmiotach ścisłych. Są wtedy bardziej atrakcyjne. A i Państwo – nauczyciele – osiągacie wtedy lepsze wyniki – powiedziała Joanna Kluzik-Rostkowska na konferencji „Nauki ścisłe na luzie”.
Spotkanie, skierowane do nauczycieli przedmiotów matematyczno-przyrodniczych, przygotowały Instytut Geofizyki Polskiej Akademii Nauk oraz Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie. Konferencja została zorganizowana w ramach projektu Scientix. Minister edukacji narodowej objęła ją honorowym patronatem.
– Według ostatnich badań Instytutu Badań Edukacyjnych nauczyciele wczesnoszkolni mają problem z matematyką. Nieschematyczne rozwiązania nie są przez wszystkich akceptowane. Musimy umieć pomóc tym nauczycielom – powiedziała Joanna Kluzik-Rostkowska. – Miejcie w sobie tyle luzu, ile chcecie. Jeśli w tym luzie przeszkadzają Wam nasze przepisy, to może mogę pomóc? – dodała.
Głównym celem konferencji była praktyczna prezentacja innowacyjnych rozwiązań w zakresie nauczania przedmiotów matematyczno-przyrodniczych, a także integracja środowiska nauczycieli tych przedmiotów.
– Bąbel matematyczny w Bydgoszczy jest takim projektem na luzie. Na początku nauczyciele podchodzili sceptycznie do luzu w tym projekcie. Po paru miesiącach okazał się świetnym rozwiązaniem – powiedziała szefowa MEN.
Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Data: 2015/10/08
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe