Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
Małopolska Debata o Edukacji – o kształceniu uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Teresa Wargocka Sekretarz Stanu w MEN uczestniczyła dziś w Krakowie w spotkaniu organizowanym przez Józefa Pilcha Wojewodę Małopolskiego oraz Barbarę Nowak Małopolskiego Kuratora Oświaty.
– Musimy stworzyć szkołę przyjazną, otwartą na potrzeby ucznia, rozumiejącą młodych ludzi jak również szkołę wymagającą – powiedziała wiceminister Teresa Wargocka.
Podczas wystąpienia Sekretarz Stanu w MEN zwróciła szczególną uwagę na finansowanie kształcenia dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz dysproporcję między miastem, a wsią.
– Z analizy wydatków wiemy, jak nierówne szanse mają: uczeń małej miejscowości w porównaniu do ucznia z dużego wojewódzkiego miasta. Tę sytuację trzeba w sposób zaplanowany, przemyślany, wielowątkowy próbować zmienić – podkreśliła wiceminister edukacji.
Na zakończenie pierwszej części debaty odbył się występ wychowanków Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego dla Dzieci Niewidomych i Słabowidzących w Krakowie.
W ramach spotkania ponad 350 uczestników z województwa małopolskiego dyskutowało na temat sytuacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, szczególnie tych z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego. Rozmawiano m.in. o jakości diagnozy, potrzebach ucznia oraz formach wsparcia, a także o edukacji włączającej.
Poruszano również kwestię roli podmiotów zewnętrznych w procesie wspomagania dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Podzielono się także przykładami dobrych praktyk w zakresie organizacji kształcenia. Jednym z tematów dyskusji było także przygotowanie nauczycieli do pracy z dzieckiem oraz rola nadzoru pedagogicznego.
Dyskusja prowadzona była w ramach dwóch paneli:
Panel I – Edukacja włączająca.
Jakie wsparcie w edukacji włączającej powinno być zapewnione dzieciom i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w przedszkolu, szkole i placówce?
Jak efektywnie organizować współpracę w zakresie zapewnienia wsparcia dzieciom i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi?
Panel II – Jak skutecznie nadzorować, monitorować i finansować organizację i efekty kształcenia dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi?
W ramach małopolskiej debaty edukacyjnej wiceminister Teresa Wargocka odwiedziła Zespół Szkół im. Brata Alojzego Kosiby w Wieliczce należący do Kampusu Wielickiego. Placówka oświatowa kształci dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym, znacznym i głębokim. Prowadzi także oddziały dla dzieci z autyzmem.
Debata w Krakowie to jedenasta z 16. debat wojewódzkich – trzecia na temat kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Kolejna odbędzie się w Katowicach, 17 maja.
Więcej informacji na temat debat wojewódzkich na stronie:
Data: 2016/04/19
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe