Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
Konferencja „TiK w edukacji” – jak skutecznie wdrażać nowoczesne technologie w szkole
Joanna Berdzik – wiceminister edukacji wzięła w piątek (12 czerwca) udział w konferencji podsumowującej program „Aktywna Edukacja”. prowadzony w latach 2012-2015, w ramach procesów cyfryzacji polskiej szkoły, przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Ośrodek Rozwoju Edukacji .
W programie wzięło udział 20 tysięcy nauczycieli. Ponad 19 tysięcy zostało przeszkolonych, z wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych w pracy, w trakcie kursów e-learningowych i coachingu nauczycielskiego. Ponad dwa tysiące osób uczestniczyło w tzw. sieci współpracy, w czasie której nauczyciele nie tylko mogli zapoznać się z nowymi narzędziami, ale również wymienić się doświadczeniami z TIK. W ramach dofinansowania z funduszy unijnych możliwe było przeszkolenie 100 trenerów i 950 moderatorów z całej Polski.
W projekcie wykorzystywano metodykę oceniania kształtującego.
W panelu dyskusyjnym, obok minister Joanna Berdzik z Ministerstwa Edukacji Narodowej, udział wzięli także m.in. Rafał Trzciński z Instytutu Badań Edukacyjnych i Grzegorz Ptaszek z Polskiego Towarzystwa Edukacji Medialnej. Głos nauczycieli, wieloletnich praktyków TIK w dydaktyce, zaprezentowały Marta Florkiewicz-Borkowska i Paulina Kuźmo-Biwan.
Joanna Berdzik zwróciła uwagę, że TIK nie może być celem samym w sobie, ale metodą rozbudzania pasji do nauki oraz elementem przygotowania dzieci do życia i efektywnego funkcjonowania we współczesnym świecie. – Ważne jest długoterminowe, konsekwentne i mądre wdrażanie znajomości technik informacyjno-komunikacyjnych w szkołach w całym kraju mówiła wiceminister edukacji. Z tymi tezami zgodzili się wszyscy paneliści.
Program Aktywna Edukacja realizowany był w ramach projektu „Wdrożenie podstawy programowej kształcenia ogólnego w przedszkolach i szkołach”, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach EFS.
Data: 2015/06/12
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe