Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
Jak pomóc szkole w zainteresowaniu uczniów książką? – konferencja z udziałem szefowej MEN
Rola domu i szkoły w wychowaniu czytelnika – to jeden z tematów czwartkowego spotkania, w którym wzięła udział szefowa MEN.
„Jak pomóc szkole w zainteresowaniu uczniów książką? Rola i zadania placówek wspomagania” – to tytuł seminarium zorganizowanego przez Ośrodek Rozwoju Edukacji. W spotkaniu wzięła udział minister Joanna Kluzik-Rostkowska.
Szefowa MEN mówiła m.in. o przyjętym we wtorek (26 maja) przez Radę Ministrów programie „Książki naszych marzeń”.
– Dzięki niemu, tylko w tym roku, do szkół trafi ponad 20 mln zł. To nie koniec wsparcia dla szkolnych bibliotek. Od przyszłego roku, razem z Ministerstwem Kultury zaczynamy program wieloletni – przypomniała Joanna Kluzik-Rostkowska. – Chcemy pracować razem, aby Państwu było łatwiej – zwróciła się do nauczycieli.
Szefowa MEN zachęcała szkoły podstawowe do udziału w programie „Książki naszych marzeń”. – Wypełniajcie wnioski. Pieniądze czekają – powiedziała.
Szczegółowe informacje dotyczące wniosków znajdziecie Państwo TUTAJ.
Poza prezentacją programu, w trakcie spotkania rozmawiano także o m.in. literaturze dla dzieci i młodzieży wobec wyzwań współczesności, a także roli bibliotek pedagogicznych jako sojuszników szkoły w edukacji czytelniczej.
Uczestnicy spotkania dyskutowali również m.in. o roli domu i szkoły w wychowaniu czytelnika. – Nasze doświadczenie pokazują, że dzieci chcą czytać, interesują się książkami. Musimy im umożliwić dostęp do książek, które ich ciekawią. Mam nadzieję, że nasz program będzie pierwszym krokiem w dobrym kierunku – powiedziała minister edukacji. – Pamiętajmy też o tym o czym wielu dorosłych zapomina. Jeśli chcemy, aby nasze dzieciaki czytały, my też musimy to robić – dodała.
Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Data: 2015/05/28
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe