Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
Interakcja – Integracja – inauguracja konferencji z udziałem wiceministra edukacji
Maciej Kopeć Podsekretarz Stanu w MEN w środę, 15 marca br. wziął udział w otwarciu 9. Konferencji Interakcja – Integracja, która trwa w warszawskim Centrum Nauki Kopernik.
W swoim przemówieniu wiceminister edukacji odniósł się do rozwiązań dotyczących nauki przedmiotów przyrodniczych ujętych w nowej podstawie programowej.
– Warunki realizacji przedmiotów przyrodniczych zawartych w nowej podstawie programowej mają na celu stworzenie możliwość uruchamiania w szkołach pracowni przedmiotowych – powiedział Maciej Kopeć Podsekretarz Stanu w MEN. – Obecnie zaledwie 27% gimnazjów dysponuje pracowniami przedmiotowymi – dodał.
Wiceminister edukacji podkreślił także konieczność zmiany systemu doskonalenia nauczycieli oraz dokładniejszej analizy wniosków płynących z ogólnopolskich i międzynarodowych badań edukacyjnych.
– Trzeba przyjrzeć się badaniom efektów realizacji dotychczasowej podstawy programowej. Coraz mniej uczniów deklaruje związanie swojej przyszłości z naukami przyrodniczymi, w tym z szeroko rozumianą nauką. Gwałtownie spadł również odsetek uczniów chcących zajmować się informatyką – powiedział Maciej Kopeć Podsekretarz Stanu w MEN. – To wielkie wyzwanie, przed którym stoi polski system edukacji – dodał.
Wiceminister podziękował uczestnikom konferencji za angażowanie się w działania dotyczące popularyzacji nauki wśród uczniów. Zaznaczył przy tym również duże znaczenie w tym procesie blisko 7-letniej działalności Centrum Nauki Kopernik.
„Interakcja – Integracja” to coroczne spotkanie osób i instytucji zajmujących się edukacją nieformalną. Biorą w nich udział przede wszystkim osoby zaangażowane w rozwój inicjatyw edukacyjnych, popularyzację nauki oraz nowych technologii, w tym przede wszystkim edukatorzy, nauczyciele, muzealnicy i wykładowcy.
Uczestnicy spotykają się, aby dzielić się swoimi dobrymi praktykami oraz poszerzać wiedzę. Konferencja jest także przestrzenią do poznania się, nawiązania kontaktów i wymiany doświadczeń.
Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Data: 2017/03/16
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe