Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
Gala projektu „Na własne konto” z udziałem Teresy Wargockiej
Sekretarz Stanu w MEN wzięła udział w podsumowaniu IV edycji projektu edukacji ekonomicznej „Na własne konto”. Gala finałowa odbyła się w poniedziałek w Warszawie.
Wiceminister edukacji Teresa Wargocka w swoim wystąpieniu podkreśliła, że realizacja takich projektów edukacyjnych wspiera wychowawczą funkcję szkoły.
– Dzięki udziale w projekcie uzyskaliście bezcenną wiedzę i umiejętności przydatne Wam w dorosłym życiu. To we własnej szkole mogliście zajrzeć w skomplikowany świat finansów i ekonomii. Serdecznie wszystkim gratuluję – powiedziała Teresa Wargocka Sekretarz Stanu w MEN.
Projekt „Na własne konto” służy przybliżeniu wiedzy ekonomicznej uczniom gimnazjów z terenów wiejskich, kształtowaniu postaw przedsiębiorczych oraz pomaga w wyborze ścieżki edukacyjnej, a w przyszłości również zawodowej. W tym roku wzięło w nim udział 1.800 uczniów ze 100 gimnazjów z terenów wiejskich z całego kraju.
Program to szansa dla młodych osób na zdobycie wiedzy ekonomicznej w ciekawy i niekonwencjonalny sposób. Zajęcia obejmują gry i zabawy edukacyjne, wizytę u przedsiębiorcy, czy w lokalnym banku. W ramach projektu uczniowie uczestniczą także w dodatkowych zajęciach z przedsiębiorczości i ekonomii. Początkowo poprzez zabawę i gry edukacyjne poznają pojęcia, narzędzia i mechanizmy ekonomiczne, a następnie zdobytą wiedzę wykorzystują w praktyce przygotowując m.in. prace konkursowe i zdobywając atrakcyjne nagrody.
Głównym celem przedsięwzięcia jest wyrównywanie dysproporcji w dostępie do atrakcyjnych form edukacji pomiędzy młodzieżą miejską, a tą pochodzącą z terenów wiejskich. Cel ten zostaje osiągnięty poprzez poszerzanie wiedzy ekonomicznej uczniów, kształtowanie podstaw przedsiębiorczości, a także przekazanie umiejętności świadomego planowania własnej ścieżki zawodowej i życiowej.
Organizatorzy przyznali nagrody w trzech kategoriach: projekt spółdzielni uczniowskiej oraz jej reklamę, najlepszy artykuł ekonomiczny i konkurs na najlepszy blog projektowy.
Laureatami konkursu zostali uczniowie:
- Zespołu Szkół Ogólnokształcących im. Henryka Sienkiewicza w Myśliszewicach,
- Zespołu Szkół im. Stanisława Wyspiańskiego w Mordarce,
- Szkoły Podstawowej im. Bł. Edmunda Bojanowskiego i Gimnazjum nr 2 w Szelejewie Pierwszym,
- Zespołu Szkół Publicznych w Jabłowie,
- Publicznego Gimnazjum im. Jana Pawła II w Świerczach,
- Gimnazjum im. Jana Pawła II w Lipce,
- Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Rożnowicach,
- Samorządowego Zespołu Szkół im. Marii Konopnickiej w Gorzowie,
- Zespołu Szkół Gminnego Gimnazjum w Gronowie Górnym,
- Publicznego Gimnazjum im. Bolesława Prusa w Niedźwiadzie,
- Publicznego Gimnazjum im. Władysława Stanisława Reymonta w Stoczku.
Projekt „Na Własne Konto” realizowany jest przez Fundację Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej we współpracy z Narodowym Bankiem Polskim w ramach programu edukacji ekonomicznej.
Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Data: 2016/06/14
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe