Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
Finał Letniej Akademii „Demokracja w szkole” z udziałem wiceminister edukacji
Zakończyła się siódma edycja Letniej Akademii „Demokracja w szkole” poświęcona edukacji obywatelskiej i edukacji o prawach człowieka. W piątkowym zakończeniu Akademii udział wzięła Marzenna Drab Podsekretarz Stanu w MEN.
– Państwa obecność i uczestnictwo w Letniej Akademii świadczy o gotowości udziału w dziele budowania demokratycznych społeczeństw, kształtowaniu postaw obywatelskich i umacnianiu praw człowieka, przede wszystkim w państwa środowiskach lokalnych – powiedziała wiceminister Marzenna Drab. – Życzę wszystkim kontynuowania pracy w swoich szkołach i środowiskach lokalnych i mam nadzieję, że wkrótce przyjedziecie do Polski wraz ze swoimi uczniami – dodała.
W tegorocznej Akademii udział wzięło 10 zespołów z Armenii, Azerbejdżanu, Białorusi, Gruzji, Mołdawii, Ukrainy, Rosji i Polski. Jej tematem przewodnim było „Budowanie włączającego środowiska szkolnego dla wszystkich” (Building inclusive school environments for all). Projekt adresowany jest do edukatorów (3-osobowe delegacje w składzie: dyrektor i nauczyciel z tej samej szkoły oraz przedstawiciel organizacji pozarządowej lub stowarzyszenia rodziców) z państw objętych programem Partnerstwo Wschodnie, Polski i Rosji.
Tygodniowy program Letniej Akademii i pobytu uczestników w Warszawie obejmował udział w szkoleniach i warsztatach. W ramach projektu odbył się także międzynarodowy wieczór przygotowany przez uczestników, w trakcie którego zaprezentowali oni kulturę i zwyczaje swoich państw.
Letnia Akademia jest wspólnym projektem Ministerstwa Edukacji Narodowej, Ośrodka Rozwoju Edukacji, Rady Europy i Europejskiego Centrum Wergelanda. Akademia inicjuje i rozszerza współpracę między uczestniczącymi krajami poprzez wymianę doświadczeń i przykładów dobrych praktyk w obszarze edukacji obywatelskiej i edukacji o prawach człowieka. Przeszkoleni uczestnicy pełnią rolę multiplikatorów i promują zasady demokracji i praw człowieka w działaniach realizowanych w ich środowiskach.
Letnia Akademia przygotowuje młodych ludzi do praktycznego realizowania i wdrażania w szkołach „dobrych doświadczeń” wypracowanych przez Radę Europy. Akademia zdobyła również uznanie w międzynarodowym środowisku zajmującym się wdrażaniem edukacji obywatelskiej i edukacji o prawach człowieka w systemach edukacyjnych.
Od 2012 roku – w oparciu o wypracowany w Polsce model – Rada Europy we współpracy z Europejskim Centrum Wergelanda organizuje podobne szkolenie dla młodych ludzi z Bałkanów Zachodnich (w Czarnogórze), a od 2015 roku w regionie państw bałtyckich (Litwa, Łotwa, Estonia).
Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Data: 2016/07/18
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe