Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
Finał konkursu „Losy żołnierza i dzieje oręża polskiego” z udziałem wiceministra edukacji.
Trwa ostatni etap konkursu „Losy żołnierza i dzieje oręża polskiego” pod patronatem MEN. Dziś wiceminister Maciej Kopeć wraz z organizatorami i uczestnikami konkursu złożył wieniec przed Grobem Nieznanego Żołnierza w Warszawie.
Po uroczystości złożenia wieńca Podsekretarz Stanu w MEN wziął udział w panelu dyskusyjnym w Muzeum Niepodległości, w którym uczestniczyli również opiekunowie Ogólnopolskiego Konkursu Historycznego im. majora Marka Gajewskiego „Losy żołnierza i dzieje oręża polskiego w latach 1531-1683. Od Obertyna do Wiednia. Rzeczpospolita Obojga Narodów” z różnych województw.
– Kształtowanie świadomości i postaw patriotycznych młodego pokolenia przez upowszechnianie wiedzy o historii oręża polskiego oraz znaczeniu sił zbrojnych w życiu państwa i narodu polskiego jest niezmiernie ważne – powiedział wiceminister edukacji Maciej Kopeć.
Oprócz wspierania świadomości patriotycznej, konkurs popularyzuje wśród młodzieży tematykę historii wojskowości oraz wiedzę o losach żołnierza i dziejach oręża. Budzi również zainteresowania przeszłością i kształtuje umiejętności krytycznego myślenia o dziejach minionych. Co ważne, rozwija także umiejętność pracy ze źródłami historycznymi pisanymi i materialnymi.
Konkurs skierowany jest do uczniów szkół podstawowych z klas IV–VI, uczniów gimnazjów i zasadniczych szkół zawodowych, szczególnie zainteresowanych historią wojskowości. Tematyka tegorocznej edycji obejmowała historię Polski i historię powszechną dziejów oręża polskiego w latach 1531 – 1683 z uwzględnieniem znajomości m.in.: broni i barwy, architektury obronnej, literatury, malarstwa batalistycznego i portretowego, muzyki i pieśni, tekstów źródłowych, topografii wojskowej, heraldyki, sfragistyki i falerystyki (pieczęcie, odznaki i znaki honorowe) formacji wojskowych oraz sylwetek dowódców.
Od wczoraj trwa rywalizacja uczestników w ostatnim, centralnym etapie Ogólnopolskiego Konkursu Historycznego im. majora Marka Gajewskiego „Losy żołnierza i dzieje oręża polskiego w latach 1531-1683. Od Obertyna do Wiednia. Rzeczpospolita Obojga Narodów”. Jutro, 4 czerwca, na Zamku Królewskim odbędzie się uroczystość wręczenia nagród laureatom. Konkurs ma już długą tradycję – w tym roku odbyła się jego XXI edycja. W czterech etapach (szkolnym, rejonowym, wojewódzkim i ogólnopolskim) wzięło udział około 15 tysięcy uczniów.
Organizatorem i ogólnopolskim koordynatorem konkursu jest Mazowiecki Kurator Oświaty działający w porozumieniu z innymi kuratorami. Honorowy patronat nad tym wydarzeniem objął Minister Edukacji Narodowej.
Współorganizatorami Konkursu są: Wojskowe Centrum Edukacji Obywatelskiej w Warszawie, Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Warszawie, Stowarzyszenie Inicjatyw Edukacyjnych „Delta” w Płocku oraz Muzeum Wojska Polskiego w Warszawie.
Data: 2016/06/03
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe