Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
Finał konkursu European Language Label – z udziałem wiceminister edukacji
Marzenna Drab Podsekretarz Stanu w MEN wzięła udział w podsumowaniu konkursu European Language Label. Podczas uroczystej gali finałowej w gmachu MEN nagrodzonych zostało trzynaście instytucji realizujących nowatorskie inicjatywy z zakresu edukacji językowej.
– Międzynarodowy certyfikat potwierdza wysokie kompetencje w dziedzinie nauczania języków. To bardzo ważne wyróżnienie, szczególnie dziś w Europie bez granic, gdzie nauka języków obcych to podstawa – powiedziała Marzenna Drab Podsekretarz Stanu w MEN.
W tej edycji, zgodnie z priorytetami tematycznymi wyznaczonymi przez Komisję Europejską, wyróżniono projekty dotyczące budowania społeczeństwa przyjaznego językom oraz nauki w wielokulturowych i wielojęzycznych klasach.
W gronie tegorocznych zwycięzców – obok szkół wyższych – znalazły się również przedszkola, szkoły podstawowe i ponadgimnazjalne oraz instytucje oświatowe, których nauczyciele bądź pracownicy w sposób nowatorski podchodzą do kształcenia językowego.
Oto nagrodzone projekty:
Innowacja pedagogiczna dla dzieci z grupy trzylatków (2014-2017) „Dwujęzyczny przedszkolak”, Szkoła Podstawowa nr 26 im. Marii Konopnickiej w Dąbrowie Górniczej.
LLT: Let’s Learn Together, Szkoła Podstawowa nr 114 z Oddziałami Integracyjnymi im. Jędrzeja Cierniaka w Warszawie.
CLIL is easy!, Niepubliczna Szkoła Podstawowa „Nasza szkoła”.
Międzykulturowe Tabletorium Językowe, Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Jamielniku.
The Incredible Life of Marcus Poncius Europaeus, IV Liceum Ogólnokształcące im. Tadeusza Kotarbińskiego w Gorzowie Wielkopolskim.
Europeans for peace – memories and feelings, Szkoła Partnerstwa Międzynarodowego, Ogólnokształcące Liceum Językowe z Oddziałami Dwujęzycznymi im. UE w Radomiu.
Francuski z Edith Piaf – w setną rocznicę urodzin „Paryskiego Wróbelka”, Uniwersytet Łódzki, Katedra Filologii Romańskiej, Zakład Językoznawstwa Stosowanego i Dydaktyki.
Schlüsselfaktoren der Wettbewerbsfähigkeit deutscher Firmen – Auswirkungen auf Wielkopolska, Uniwersytet Ekonomiczny SPNJO w Poznaniu.
Zrozumieć inną kulturę – dni narodowe w Uczelni Łazarskiego, Studium Języków Obcych Uczelni Łazarskiego.
Wydanie publikacji „Od mechanika do mechatronika”, Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa w Warszawie.
YOUNGSTER – angielski twoją szansą! – Macmillan Polska.
Poezja i sztuka dla kreatywności – inspiracje /Poetry and Art for Creativity – Inspirations, Rzeżucha Studio w Jesówce.
Nagroda honorowa przyznana została Goethe-Institut za realizację projektów edukacyjnych, w tym: Niemiecki ma klasę (2016), Deutsch-Wagen-Tour (2010) oraz DELFORT (2002).
W Polsce, w przeciągu piętnastu lat trwania konkursu, „Europejski znak innowacyjności w dziedzinie nauczania i uczenia się języków obcych” otrzymało ponad 250 laureatów. Są oni wizytówką naszego kraju w Europie, a także inspiracją dla zagranicznych nauczycieli, jak motywować uczniów, studentów, a także dorosłych i seniorów do nauki języków obcych zarówno w ramach edukacji formalnej, jak i w środowisku lokalnym.
Wyróżnione inicjatywy to również inspiracja dla resortu edukacji oraz przedstawicieli placówek oświatowych wdrażających w przyszłości założenia przygotowywanej reformy edukacji, która kładzie bardzo duży nacisk na rozwój kompetencji językowych uczniów.
W poniedziałkowej gali European Language Label uczestniczyli również dr Marzenna Guz-Vetter, zastępca dyrektora Przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce; Martin Meisel, przewodniczącym European Union National Institutes for Culture, przedstawiciele wszystkich zwycięskich instytucji oraz Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji.
European Language Label to europejski znak innowacyjności w dziedzinie nauczania i uczenia się języków, który w Polsce jest przyznawany od 15 lat. Ten międzynarodowy certyfikat potwierdza wysokie kompetencje w dziedzinie nauczania języków.
Konkurs European Language Label organizowany jest przez Komisję Europejską, ministerstwa edukacji i agencje narodowe programu Erasmus+ w większości krajów Unii Europejskiej.
Więcej informacji na temat wszystkich edycji konkursu oraz laureatów można znaleźć na stronie www.ell.org.pl.
Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Data: 2016/09/20
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe