Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
Egzamin gimnazjalny 2016
Dzisiaj, 18 kwietnia, ponad 360 tys. uczniów z prawie 7 tys. szkół przystąpi do egzaminu gimnazjalnego.
W dniach 18-20 kwietnia dokładnie 360 406 uczniów będzie zmagać się z zadaniami na ponad 2 mln arkuszy egzaminacyjnych (2 109 000).
Centralna Komisja Egzaminacyjna we współpracy z okręgowymi komisjami egzaminacyjnymi przygotowała 215 różnego rodzaju arkuszy, w tym:
- 101 arkuszy z historii i wiedzy o społeczeństwie, języka polskiego, przedmiotów przyrodniczych i matematyki – w języku polskim, litewskim i ukraińskim.
- 114 arkuszy i 48 płyt z języków obcych nowożytnych.
Czas pracy z poszczególnymi arkuszami może zostać przedłużony w przypadku uczniów, którym przysługuje dostosowanie warunków przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego:
- o 20 minut – w przypadku historii i wiedzy o społeczeństwie, przedmiotów przyrodniczych oraz języka obcego na poziomie podstawowym,
- o 30 minut – w przypadku języka obcego na poziomie rozszerzonym oraz
- o 45 minut – w przypadku języka polskiego i matematyki.
Największa grupa gimnazjalistów (około 86 proc.) zadeklarowała przystąpienie do egzaminu z języka angielskiego na poziomie podstawowym, a 81 proc. zdających przystąpi również do egzaminu z tego języka na poziomie rozszerzonym.
Drugim najczęściej wybieranym językiem jest język niemiecki. Do egzaminu z tego przedmiotu na poziomie podstawowym przystąpi 11 proc. Gimnazjalistów. Do egzaminu na poziomie rozszerzonym zaś – 3 proc.
W przypadku pozostałych języków obcych wybory kształtowały się następująco:
- język francuski: poziom podstawowy (PP) – 0,3 proc; poziom rozszerzony (PR) – 0,1 proc.
- język hiszpański: PP – 0,2 proc.; PR – 0,05 proc.
- język rosyjski: PP – 2,4 proc.; PR – 0,7 proc.
- język włoski: PP – 0,03 proc.; PR – 0,01 proc.
Prace gimnazjalistów zostaną sprawdzone przez egzaminatorów, a wyniki odesłane do szkół przez okręgową komisję egzaminacyjną. Ogólnopolskie wyniki egzaminu gimnazjalnego będą ogłoszone 17 czerwca br. Tego samego dnia swoje wyniki poznają uczniowie, natomiast zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego otrzymają oni w dniu zakończenia roku szkolnego wraz ze świadectwem szkolnym (24 czerwca br.).
Arkusze wykorzystane na tegorocznym egzaminie gimnazjalnym będą publikowane na stronach internetowych Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i okręgowych komisji egzaminacyjnych w każdym dniu egzaminu:
- godz. 12:00 – pierwszy arkusz z danego dnia,
- godz. 14:00 – drugi arkusz z danego dnia.
E-ocenianie na egzaminie gimnazjalnym z matematyki.
W tym roku rozwiązania zadań otwartych z matematyki u uczniów gimnazjów z terenu wszystkich ośmiu okręgowych komisji egzaminacyjnych zostaną ocenione z wykorzystaniem elektronicznego systemu oceniania (tzw. e-ocenianie). W ubiegłym roku e-ocenianie zastosowano na terenie czterech okręgowych komisji egzaminacyjnych, tj. OKE w Jaworznie, Krakowie, Łodzi i Wrocławiu.
Podczas egzaminu – podobnie jak to miało miejsce w latach ubiegłych – uczniowie zapiszą rozwiązania zadań otwartych na wyznaczonych stronach w arkuszu egzaminacyjnym. Po egzaminie jednak – odmiennie od tego, w jaki sposób egzaminatorzy pracowali wcześniej – rozwiązania zadań nie trafią do nich w wersji papierowej. Rozwiązania zadań otwartych zostaną zeskanowane w komisji okręgowej. Egzaminatorzy będą oceniali poprawność rozwiązań korzystając ze skanów i specjalnego oprogramowania (scoris® Assessor) na ekranie komputera. W związku z tym bardzo ważne jest, aby uczniowie zapisywali rozwiązania zadań wyraźnie czarnym tuszem lub atramentem.
Egzaminatorzy ze wszystkich komisji okręgowych przejdą takie samo merytoryczne szkolenie przed przystąpieniem do oceniania prac. Wszyscy egzaminatorzy będą pracować w zespołach, których pracami będzie kierował przewodniczący. Prace wszystkich zespołów będzie koordynował centralny zespół ekspertów, kierowany przez eksperta CKE.
Dzięki wprowadzeniu e-oceniania egzaminatorzy będą mogli pracować w domach, w dogodnym dla siebie terminie. Dzięki temu nie będą tracili możliwości wsparcia merytorycznego ze strony przewodniczącego, z którym mogą oni konsultować sposób postępowania w przypadku nietypowych rozwiązań. E-ocenianie stwarza również lepsze możliwości monitorowania jakości pracy egzaminatorów.
Więcej informacji o tegorocznym egzaminie na stronie Centralnej Komisji Egzaminacyjnej
Wszystkim gimnazjalistom życzymy powodzenia!
Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Data: 2016/04/15
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe