Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
Edukacja zdrowotna w szkołach i placówkach – spotkanie z szefową MEN
Minister Edukacji Narodowej Anna Zalewska spotkała się dziś, 19 września br., z prof. Piotrem Hoffmanem, prezesem Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego oraz Posłem na Sejm RP Grzegorzem Raczakiem, kardiologiem, współautorem podstawy programowej z przedmiotu edukacja dla bezpieczeństwa.
Głównym tematem wtorkowej rozmowy w MEN było bezpieczeństwo uczniów w szkole. Omawiano również działania szkół w zakresie profilaktyki prozdrowotnej.
Przypomnijmy, że kwestie dotyczące udzielania pierwszej pomocy zostały wyraźnie podkreślone w nowej podstawie programowej dla szkoły podstawowej. Wskazaliśmy w niej, że nauka pierwszej pomocy jest jedną z najważniejszych umiejętności zdobywanych w szkole. Dodatkowo podkreśliliśmy, że już na wczesnym etapie edukacji należy wprowadzić zagadnienia związane z ochroną zdrowia i życia, m.in.: ocenę bezpieczeństwa miejsca zdarzenia, rozpoznanie potencjalnego zagrożenia życia na podstawie prostych objawów, skuteczne wezwanie pomocy oraz podejmowanie wstępnych czynności ratujących życie.
W warunkach i sposobach realizacji przedmiotu wskazane zostało także, aby podczas zajęć związanych z rozwijaniem umiejętności dotyczących podstaw pierwszej pomocy zwracano szczególną uwagę na zdobywanie wiedzy praktycznej. Chodzi tu szczególnie o rozpoznawanie niebezpieczeństw i właściwe reagowanie na nie. Istotne jest również kształtowanie u uczniów poczucia odpowiedzialności za jakość udzielonej pierwszej pomocy. Uczeń, który rozpoczyna zajęcia z zakresu pierwszej pomocy, powinien być należycie do niej przygotowany już w najmłodszych klasach.
Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Data: 2017/09/20
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe