Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
Edukacja domowa – spotkanie z rodzicami
Minister Edukacji Narodowej Anna Zalewska spotkała się z edukatorami domowymi. Temat: podział subwencji oświatowej.
– Wszyscy zgadzają się na edukację domową. Decyzję o kształceniu dziecka podejmują rodzice i my to szanujemy. Mam nadzieję na rzetelną dyskusję z Państwem –powiedziała w trakcie poniedziałkowego spotkania szefowa MEN.
Minister Anna Zalewska spotkała się z prawie 50 przedstawicielami rodziców prowadzących edukację domową. Ich wątpliwości budzi nowy, obowiązujący od 1 stycznia tego roku podział subwencji oświatowej.
W dyskusji wziął udział także Podsekretarz Stanu w MEN – Maciej Kopeć.
– Uznałam, że sprawa jest na tyle ważna i pilna – szczególnie dla państwa zaniepokojonych sytuacją – że trzeba się spotkać i bardzo uczciwie porozmawiać – powiedziała Minister Edukacji Narodowej. – Od jakiegoś czasu zrównano subwencją oświatową ucznia, który jest w szkole od rana do nocy i ucznia, który jest do niej tylko przypisany. Postanowiliśmy to urealnić – dodała.
Szefowa MEN przypomniała, że środki finansowe związane z edukacją domową są przeznaczane dla szkół. Tymczasem szkoły – dla uczniów, których edukacji podjęli się rodzice – mają jedynie obowiązek rocznej klasyfikacji uczniów oraz ewentualnie umożliwienia dzieciom udziału w szeroko pojętych zajęciach dodatkowych. Zadania te są daleko mniej kosztowne, niż zapewnienie edukacji uczniom, którzy uczęszczają do szkoły, stąd zmiany w podziale subwencji.
Wiceminister Maciej Kopeć zaznaczył, że zmiany nie wynikają z ideologii, ale z chęci zracjonalizowania tego systemu. – Naszym celem jest uszczelnienie tego segmentu oświaty – dodał Podsekretarz Stanu w MEN.
W efekcie dyskusji podjęto decyzję o kolejnych spotkaniach. Rodzice – uczestnicy spotkania – wydelegują do nich ośmioosobową grupę, która wraz z ekspertami MEN dokona analizy nie tylko decyzji związanej ze zmianą rozporządzenia, ale i ogólnie organizacji nauczania domowego.
– Minister, który daje wolność decyzji rodzicom czy sześcio- czy siedmiolatek idzie do szkoły, jest również tym ministrem, który szanuje każde rozwiązanie jeżeli chodzi o edukację – powiedziała po spotkaniu szefowa MEN. – Jako Minister jestem strażnikiem publicznych pieniędzy i muszę je tak liczyć i tak analizować, żeby nie wypływały w sposób niepożądany – dodała Anna Zalewska.
W spotkaniu wzięli udział m.in. przedstawiciele Fundacji Dobrej Edukacji „Maximilianum”, Stowarzyszenia „Edukacja w Rodzinie”, Fundacji „Edukacja dla Przyszłości”, Fundacji „Elementarz”, a także wielu edukatorów domowych.
Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Data: 2016/01/11
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe