Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
Dzień Godności Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną
– Chcemy być partnerem i znaleźć rozwiązania satysfakcjonujące uczniów niepełnosprawnych, ich rodziców i opiekunów – powiedziała szefowa MEN.
Minister Edukacji Narodowej Anna Zalewska uczestniczyła w czwartek w konferencji z okazji Dnia Godności Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną. W spotkaniu udział wzięli także Minister Zdrowia Konstanty Radziwiłł oraz Pełnomocnik Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych Krzysztof Michałkiewicz.
Minister Anna Zalewska podkreśliła, że kształcenie dzieci i młodzieży niepełnosprawnych pozostają w obszarze szczególnego zainteresowania ze strony ministerstwa.
– Miarą cywilizacyjną jest to, w jaki sposób obywatele danego społeczeństwa odnoszą się do osób niepełnosprawnych. Rozumie to system edukacji, rozumie to także rząd. Dlatego wraz z innymi partnerami chcemy rozwiązywać problemy dzieci niepełnosprawnych, a także osób dorosłych oraz ich opiekunów – powiedziała Minister edukacji Anna Zalewska.
Szefowa MEN podkreśliła, że powołała specjalny zespół do spraw specjalnych potrzeb edukacyjnych. Jego celem będzie intensyfikacja prac związanych z określeniem kierunków działań dotyczących m.in. kształcenia specjalnego. Do zadań zespołu należeć będzie także opracowanie propozycji zmian systemowych w zakresie kształcenia dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. W pracach tych uczestniczą m.in. dyrektorzy szkół, rodzice uczniów niepełnosprawnych oraz przedstawiciele samorządów.
– Wspieramy edukację włączającą. Mówimy o silnej integracji uczniów, bo jest to wzajemna nauka, szczególnie dzieci pełnosprawnych, które z szacunkiem i miłością opiekują się młodszymi, słabszymi osobami niepełnosprawnymi – zaznaczyła Minister edukacji.
Minister Anna Zalewska przypomniała również, że szkolnictwo specjalne i jego finansowanie zajmuje znaczące miejsce w trwającej ogólnopolskiej debacie „Uczeń. Rodzic. Nauczyciel – Dobra Zmiana”. Podczas debat organizowanych w całej Polsce zbierane są wszelkie uwagi, postulaty i propozycje dotyczące zmian w prawie oświatowym, które następnie są przedmiotem analiz. Po zakończeniu debaty przygotowany zostanie projekt założeń zmian odpowiednich przepisów prawa oświatowego.
Po konferencji Minister Anna Zalewska, Minister Elżbieta Witek oraz Pełnomocnik Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych Krzysztof Michałkiewicz spotkali się z delegacją reprezentującą osoby niepełnosprawne. Przedstawiciele osób niepełnosprawnych przekazali na ręce Minister Elżbiety Witek postulaty dotyczące poprawy sytuacji osób z niepełnosprawnością. Uczestnicy spotkania zadeklarowali chęć zorganizowania kolejnego tego typu spotkania roboczego, a także aktywnego włączenia się w prace powołanego właśnie zespołu do spraw specjalnych potrzeb edukacyjnych.
Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Data: 2016/05/05
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe